مرکز آموزش و پژوهشی وبیمارستان منتصریه مشهد امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، بیمارستان منتصریه مشهد تنها بیمارستانی تخصصی پیوند عضو در کشور است که آستان قدس رضوی آن را با 9200 متر مربع زیربنا احداث و 6 ماه قبل به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داد.

این بیمارستان که در نوع خود بی نظیر و در کشور منحصر به فرد است در بخش دیالیز دارای 28 تخت بستری و در بخش پیوند عضو دارای 4 تخت بستری است.

آستان قدس رضوی برای ساخت ان100 میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی مشهدبرای تجهیز آن 50 میلیارد ریال هزینه کرده است.

زمین این بیمارستان که 3 هزار متر مربع مساحت در یکی از بهترین موقعیت تجاری و مرکز شهر مشهد واقع شده است که توسط بانوی خیری که خود دچار بیماری کلیه بود به آستان قدس رضوی وقف شد.

نماینده ولی فقیه و تولیت استان قدس رضوی در این مراسم گشایش بیمارستان تخصصی منتصریه را نشان از توانمندی علمی ایران در دنیا دانست و گفت :امروز به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی جوانان مابا وجود تحریمها توانسته اند به موفقیتهای چشمگیری در همه عرصه هادست یابند .

ایت اله واعظ طبسی با اشاره به وابستگیهای پزشکی در زمان طاغوت و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در بخش درمان افزود : امروز کشور در بخش درمان توانسته جزو کشورهای پیشرفته در منطقه باشد به طوریکه هم اکنون از سایر کشورهای همسایه برای درمان به ایران مراجعه می کنند .

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم از فعالیت 55 مرکز پیوند عضو در کشور خبر داد و گفت: وجود این مراکز ایران را به یکی از کشورهای توسعه یافته در زمینه پیوند عضو تبدیل کرده است.

دکتر امامی رضوی افزود: در این مراکز تا پایان سال گذشته حدود پنج هزار پیوند قلب، 16 هزار پیوند کبد، 110 مورد پیوند لوزالمعده و 4600 پیوند مغز استخوان انجام شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.