به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد بر اساس پژوهشی که توسط مریم
سلطانی و لیلا امیر پور انجام شده ، قصه گویی به عنوان روشی غیر مستقیم برای ارائه
چارچوبی برای آموزش و ارتقاء خود فهمی ، کارآیی و وحدت دادن به تجارب
، می تواند در سلامت کودکان و نوجوانان نقش موثری داشته باشد .
این پژوهش نیز به منظور ارزیابی
تاثیر استفاده از روش قصه گویی به روش گروهی ( به عنوان تکنیکی آمورشی –درمانی ) در
افزایش عزت نفس کودکان انجام شده است .
این پژوهش که بر روی 30 کودک پسر در
سنین 9 تا 10 سال و در دو گروه آزمایش و کنترل در شهرستان مشهد انجام
شد ، گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 45 دقیقه ای در جلسات قصه درمانی به صورت گروهی
شرکت کردند ( برنامه جلسات و انتخاب قصه ها با توجه به مولفه های عزت نفس صورت
گرفت
)
یافته ها در این پژوهش نشان داد تفاوت معنادار عزت نفس بین گروه آزمایش
و گروه کنترل مشاهده شد .
نتایج پژوهش
حاکی از اثر بخشی قصه درمانی گروهی در افزایش عزت نفس کودکان بوده و قابلیت کاربرد
قصه و ساختار آن را در آموزش و ارتقاء بهداشت روان کودکان نشان می دهد/س
فیل کامل این مقاله را باید از کجا دریافت کنم؟
با تشکر