عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از بازی های فکری و معماهای ریاضی را بهترین راهکار برای رفع مشکلات یادگیری ریاضی در کودکان عنوان کرد .

دکتر پیمان هاشمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به اینکه يكي از مشكلات كودكان و گاهي نوجوانان درك ضعيف آنها در رياضيات مي باشداظهار داشت : خانواده ها بايد تلاش كنند هوش ریاضی فرزند خود را از طریق بازیهای – منطقی و ریاضی از جمله دومینو، استفاده از بازی های فکری و معماهای ریاضی ،وبحث با خانواده در مورد علوم ریاضی و همچنين استفاده از یک خودآموز تقویت کنند .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بااشاره به اینکه به جای فرار از مسائل ریاضی لازم است كودكان با آنها روبرو شوند افزود: محاسبه سود بانکها، نرخ های تورم، سود و زیان و مثل آن، آموختن مفاهیم ریاضی و راه حل مسائل آن به فردی ضعیفتر، ارتباط با مراکز آموزشی و کاربردی ریاضی و آموزش مفاهیم ساده ریاضی از دیگر راهکارها برای تقویت ریاضی در کودکان به شمار می رود.
این فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان گفت : كودكان بايد مسائل ساده ریاضی را در ذهن خودشان حل کنند و در مورد یافته های ریاضی یا علمی مطالعه کنند و کاربرد روشهای حل مسئله را ياد بگيرد.
وی افزود: خانواده ها براي حمایت از افرادی که از رویارویی با ارقام و مسائل ریاضی هراس دارند، گروهی تشکیل دهند و به یاری آنها بشتابند. انجمنی از دوستان برای بحث و تبادل نظر و یا تحقیق و مطالعه تشکیل دهند تا در مورد یافته های جدید علمی –
ریاضی بحث و تبادل نظر کنند.//س
برچسب ها: بازی فکری ، کودکان ، ریاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.