اتحاديه هاي تجاري يونان روز چهارشنبه در اعتراض به دور جديد طرح هاي رياضت اقتصادي دولت آنتونيس ساماراس نخست وزير اين کشور اعتصاب عمومي برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ اين نخستين اعتصاب سراسري در يونان از ماه ژوئن يعني از زمان آغاز به کار ساماراس به عنوان نخست وزير اين کشور به شمار مي رود و موجب فلج شدن بخشهاي مختلف اين کشور شده است.  
همچنين قرار است در اعتراض به کاهش يازده و نيم ميليارد يورويي بودجه اين کشور که دولت يونان به تقاضاي وام دهندگان بين المللي و در ازاي دريافت وام هاي نجات اقتصادي آن را به اجرا گذاشته است، تظاهرات گسترده اي در اين کشور برگزار شود.  
گفتني است اعتصاب روز چهارشنبه به درخواست دو اتحاديه بزرگ تجاري اين کشور که نيمي از نيروي کار يونان در آن عضويت دارند، برگزار شده است.   
اين اعتصاب همچنين مدارس، حمل و نقل هوايي، بنادر و سازمان هاي دولتي تحت تاثير قرار داده است و موزه ها و مکانهاي گردشگري باستاني يونان نيز از پذيرفتن گردشگران خودداري خواهند کرد. بيشتر مغازه ها نيز از صبح چهارشنبه تعطيل هستند.
در پي اعتصاب سه ساعته کارکنان برج کنترل فرودگاههاي يونان، تاکنون بيش از ده پرواز داخلي و بين المللي لغو و يا به زمان ديگري موکول شده است. مالکان پمپ هاي بنزين نيز مي گويند بيشتر ساعات امروز تعطيل خواهند بود.
پس از آنکه پزشکان يوناني نيز به اين اعتصاب عمومي پيوستند، بيمارستان هاي اين کشور نيز تنها در بخش اورژانس فعاليت مي کنند . انتظار مي رود هزاران يوناني روز چهارشنبه در خيابانهاي مناطق مرکزي آتن و شهر سالونيکي به تدابير رياضت اقتصادي در اين کشور اعتراض کنند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، اتحاديه اروپا، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول موسوم به تروئيکاي نجات اقتصادي يونان، از دولت اين کشور خواسته اند در ازاي دريافت وام، بودجه خود را کاهش دهد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار