در حال حاضر که سازمان فضایی ایران در حال توسعه علم نوین هوا و فضا در کشور است 240 ایثارگر در آن مشغول به فعالیت می باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حمید فاضلی، رئیس سازمان فضایی ایران در همایش ایثارگران سازمان فضایی که امروز برگزار شد اظهار داشت: مردم ایران نقش تعیین کننده و موثری در سرنوشت کشور عزیزمان داشته به طوری که تمامی دانشمندان مومن و متعهد ایران برای رسیدن به سعادت تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

وی افزود: ایرانیان در حوزه علم و فناوری های پیشرفته دنیا که یکی از مهم ترین آنها فناوری فضایی با استانداردهای برتر است پیشرفت چشم گیری داشته اند.

فاضلی تصریح کرد: علم نوین فناوری فضایی در سازمان فضایی ایران با سرعت و دقت بالایی در حال اجرایی شدن است و تعداد بیشماری از ایثارگران این خاک در سازمان فضایی مشغول به فعالیت می باشد.

قلم های دانشجویان دوره دفاع مقدس تبدیل به سلاح شد

وی وجود ایثارگران را موجب خیر و برکت و سرعت بخشیدن در روند طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ها دانست و عنوان کرد: جمع ایثارگران سازمان فضایی ایران به 240 نفر می رسد.

فاضلی تاکید کرد: این 240 نفر و تمامی ایثارگران این مرز و بوم مایع افتخار، غرور هستند و به آنها به چشم یک پشتوانه و سرمایه ای ارزشمند نگاه می کنیم.

فاضلی یادآور شد: ایثارگران فرصت های تحصیل، زندگی راحت و سال های خوش خود را رها کردند و به جنگ و جهاد و دفاع از شرق و غرب کشور پرداختند و قلم های دانشگاهی و دانش آموزی آنها تبدیل به سلاح در میدان جنگ شد.

فاضلی اظهار داشت: در حال حاضر ایران عمق بیشتری پیدا کرده است و دشمنان نیز متوجه استعدادهای نهفته ما ایرانیان شده اند.

وجود ایثارگران در هوا و فضا موجب سرعت به آرمان ها می شود

وی تصریح کرد: در زمان جنگ در دست جوانان ما اسلحه بود اما اکنون در دست تمامی جوانان ایرانی کامپیوتر ها و سیستم های پیچیده ای برای محاسبه پیشرفت ها و نحوه مبارزه با دشمنان است.

فاضلی گفت: ما قصد داریم با استفاده از فناوری پدافندهایی جهت دفاع از کشور و ابزار دیگر برای دستیابی به فضای بیکران بسازیم و از سر ریز شدن این فناوری ها برای مقابله با توطئه های دشمن استفاده کنیم.

فاضلی تاکید کرد: سازمان فضایی و فناوری های نوین دیگر بخش کوچکی از فعالیت ها برای ایجاد رفاه و آسایش است که ما سعی داریم برای تمام مستضعفین دنیا الگو باشیم.

وی از وجود ایثارگران در سازمان فضایی اظهار خوشحالی کرد و ادامه داد: وجود این افراد در سازمان موجب می شود تا آرمان های عصر فناوری هوا فضا را به سرعت تحقق بخشیدیم و از فضل وجود آنها می توانیم مسیر سخت و حساس دستیابی به فناوری را پشت سر بگذاریم.

فاضلی تصریح کرد:  در ایران در سخت ترین شرایط مسئولین ما از پیچیده ترین فناوری های دنیا مانند نانو و هوا فضا حمایت کرده اند و این امر موجب شده تا به راحتی راه های پر تلاطم رسیدن به اهداف را پشت سر بگذاریم.

 تقویت حوزه هوا فضا در تمامی جنبه ها باید صورت گیرد

وی عنوان کرد: همان طور که دشمن از تمام توان خود برای اذیت ما استفاده می کند ما نیز باید به فناوری های روز دنیا برای مقابله با آنها دست یابیم که این خود به تنهایی یک معیار و شاخص مهم محسوب می شود و با اجرایی کردن آن اعتبارات حوزه های پژوهشی ما افزایش می یابد.

فاضلی یادآور شد: در حال حاضر این گذرگاه هایی که ما طی می کنیم ناپایداری هایی دارد که ما را به پایداری نزدیک می کند و از نظر ساختار ، سرمایه، نیروی انسانی، و جایگاه نیز ما را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه هوا فضا حوزه ای است که همه جوامع باید‌ آن را تقویت کنند تا بتوانند از نظر دفاعی ، ثروت و دانش اندوزی در رتبه خوبی قرار گیرند و ما ایرانیان نیز امیدواریم با استفاده از این فرصت های طلایی بتوانیم قدردان خون پاک شهدا باشیم و به رسالت اصلی خود دست یابیم./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار