فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: برنامه های هفته ی ناجا با هدف جلب مشارکت مردم در امنیت جامعه با اجرای برنامه ی صبحگاه مشترک یگانهای مستقر در استان از تاریخ 8 مهر بطور رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، برپایی نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در باغ فجر، افتتاح مجتمع خدماتی مردم یاری در روستای سرند هریس، افتتاح مرکز آموزش همگانی نیروی انتظامی، اجرای رزمایش در شهرستانهای مختلف توسط یگان ویژه در جهت اقتدار عملیات و هماهنگی و انسجام، مانور موتور سواران قانونمند، ملاقات با مردم، افتتاح نمایشگاه فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا، توزیع بسته های فرهنگی با موضوع امنیت از جمله برنامه های این هفته عنوان شد.

سردار مسعود خرم نیا در جمع خبرنگاران، در تشریح برنامه های هفته ی ناجا با عنوان "سرمایه ی اجتماعی، اساس اقتدار ما" هدف از برپایی نمایشگاه عکس با موضوع مواد مخدر را آشنایی مردم با آسیب های مواد مخدر و تهدیدهای آن برای خانواده و جوانان، معرفی انواع مواد مخدر و مشاوره در بحث مواد مخدر عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان همچنین از افتتاح مجتمع خدماتی مردم یاری در روستای سرند هریس توسط نیروی انتظامی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با ارائه ی خدماتی همچون حمام های سیار، درمانگاه، مشاوره مددکاری و واحد پتوشویی، با هدف تامین بهداشت روانی و فردی زلزله زدگان، تا پایان اسکان دائمی در منطقه مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی های صورت گرفته، جرایم خشن در استان رو به صفر گزارش شده است گفت: تجربه ی نیروی انتظامی در جریان زلزله اخیر در منطقه ارسباران موید ارتقای شاخص های ارزیابی امنیت در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ناامنی و سرقت احشام در منطقه ارسباران در جریان بحران زلزله، گزارش نشده است یادآور شد: تنها تهدیدی که در زلزله اخیر، امنیت زلزله زدگان را تهدید می کرد، حمله ی گرگها بود.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات و جرایم موجود در بین دانش آموزان ریشه در انحرافات موجود در فضای سایبری دارد گفت: همزمان با هفته ی ناجا، نیروی انتظامی با مشارکت پلیس فتا بمنظور آشنا سازی دانش آموزان با آسیب های فضای مجازی نمایشگاه فضای مجازی برپا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارتباط دو سویه مردم بعنوان سرمایه های اجتماعی با پلیس در برهه های مختلف کاملا مشهود است گفت: ارتباط صمیمی مردم با ارگانهای نیروی انتظامی در استان موید اعتماد مردم به این نهاد مقدس است.

وی با اشاره به رتبه ی دوم استان آذربایجانشرقی به لحاظ امنیت در کشور، ابراز امیدواری کرد: این مهم در سایه ی فرهنگ بالای مردم آذربایجان و مشارکت روز افزون آنها با پلیس، تداوم یابد.

آموزش فرهنگ سازی رفتارهای صحیح ترافیکی، افتتاح پروژه های عمرانی، ارائه خدمات مضاعف در مراکز تعویض پلاک و پلیس + 10 با هدف ایجاد همبستگی بین مردم و پلیس بمنظور تامین امنیت فراگیر از دیگر برنامه های نیروی انتظامی در هفته ناجا عنوان شد. /س

 

برچسب ها: برنامه ، هفته ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.