يك كارشناس سياست خارجي گفت: حمايت‌ عربستان از آل‌خليفه، سياست‌هاي نادرست برخي كشورهاي منطقه به همراه سكوت سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي،‌ جنايات آل‌خليفه و سركوب مردم بحرين را تداوم بخشيده است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تداوم سركوب ملت بحرين توسط آل‌خليفه گفت: برخي از كشورهاي منطقه، به‌ويژه عربستان با روش‌هاي گوناگون مادي، معنوي، نظامي و تبليغاتي از آل‌خليفه حمايت كرده و باعث عدم توقف خشونت‌ها در اين كشور شده‌اند.
 
وي افزود: سازمان‌هايي نظير اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي كه بحرين در آن‌ها عضويت دارد، به اين جنايات واكنش متناسبي نشان نداده و اقدامات رژيم آل‌خليفه ازسوي آن‌ها محكوم نشده است، لذا تداوم سركوب‌ها عليه مردم اين كشور ادامه دارد.
 
لاسجردي تصريح كرد: تذكراتي كه بان‌كي‌مون؛ دبيركل سازمان ملل متحد  به بحرين يادآور شده است جنبه‌ي قانوني و الزام آور نداشته و بايد به صورت جدي و در قالب پرونده به شوراي امنيت ارجاع داده شود تا شايد بتواند باعث  توقف جنايات آل خليفه شود.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: روابط بحرين با كشورهاي همسايه خود نظير كويت و امارات به گونه‌اي است كه آن‌ها براي حفظ خود، اپوزيسيون بحرين را خطرناك جلوه داده و خواسته‌هاي آن‌ها را غيرقانوني مي‌دانند لذا سركوب ملت اين كشور توسط رژيم حاكم را نفي نمي‌كنند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار