وزیر ارتباطات تفکیک و استقلال شبکه ها از اینترنت را مهم ترین رویداد شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

رضا تقی پور، وزیر ارتباطات در بیان جزئیات شبکه ملی اطلاعات به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به گستردگی استان ها در 29 استان مرحله اول شبکه ی ملی اطلاعات شروع به کار کرده که برش های دستگاهی یا شبکه های اختصاصی را از هفته آینده در برنامه خواهیم داشت که ساماندهی های لازم انجام شده و مراسم آغاز به کار را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: به زودی شبکه ملی، آموزش و به دنبال آن شبکه ملی سلامت که هر کدام به ترتیب قابلیت اتصال مراکز آموزشی و مراکز بهداشتی و درمانی را به شبکه ملی اطلاعات دارند کار خود را آغاز کرده و از هفته های آتی نیز دستگاه ها و بخش های مختلف به این شبکه متصل می شوند.

** تفکیک اینترنت و اینترانت مهم ترین رویداد شبکه ملی اطلاعات

در ادامه تقی پور تفکیک و استقلال شبکه ها از اینترنت را مهم ترین رویداد شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: این تفکیک در برخی مراکز انجام شده و به طور حتم در ظرفیت و پهنای باند کیفیت بالاتری را در مسائل تصویری به دنبال دارد .

وی تصریح کرد: در بحث امنیت این شبکه بسیار فعال است و دسترسی مراکزی که معمولاً به دنبال ضربه زدن و ورود به اطلاعات شخصی افراد هستند با آغاز به کار این مرحله از شبکه ملی اطلاعات از بین می رود.

وزیر ارتباطات هم چنین از ایجاد مراکز داده داخلی در 9 استان تا پایان امسال خبر داد و اذعان داشت: با ایجاد مراکز داده داخلی تعاملی میزبانی ها اعم از دولتی و غیر دولتی را در داخل کشور خواهیم داشت و تکمیل تدابیر امنیتی و سامانه های مرکز کنترل امنیت در فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات خواهیم داشت.

وی خاطر نشان ساخت: در مرحله اول شبکه ملی اطلاعات ؛ 42 هزار دستگاه دولتی به این شبکه متصل می شوند و با تکمیل مراکز داده داخلی بحث استفاده از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات برای آحاد مردم امکان پذیر خواهد بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار