يك فوق تخصص بيماري‌هاي گوارشي و كبدي گفت: مصرف نابجاي داروها به ويژه آنتي‌بيوتيك‌ها و مصرف خوراكي‌هاي آزاررسان مانند غذاهاي پرچرب يا غذاهاي مانده مي تواند موجب التهاب معده شود كه در اصطلاح عام به ورم معده شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دكتر پژمان علوي در گفت‌وگو با خبرنگاران ـ اظهار كرد: در صورت شدت يافتن عوارض، ورم معده تبديل به زخم معده شده و گاه اين عارضه منجر به خون‌ريزي معده نيز مي‌شود، دانست.


وي شكم‌درد پس از مصرف غذا و نفخ را از علايم ورم معده برشمرد و افزود: احساس سنگيني و پُري به جاي احساس سيري پس از صرف غذا از ديگر علايم ورم معده است.

 
اين فوق تخصص بيماري‌هاي گوارشي و كبدي درباره راه‌هاي تشخيص ورم معده گفت: احساس ناراحتي در قسمت‌هاي فوقاني شكم بعد از صرف غذا و دردهاي مبهم در شكم از عوارض ورم معده است كه حتماً در اين وضعيت بايد به پزشك مراجعه شود.

 

علوي‌نژاد يادآور شد: سيگار كشيدن يكي از شايع‌ترين علل ورم معده است و تشديد ورم معده با ادامه سيگار كشيدن در دراز مدت خطر ابتلا به سرطان معده و مري را افزايش مي‌دهد.

 

وي درباره راه‌هاي كنترل ورم معده تصريح كرد: ضمن مصرف غذاهاي تاز بايد سعي شود از خوردن غذاهاي مانده پرهيز شود. همچنين افراد مبتلا به ورم معده  بايد از مصرف خودسرانه داروها بدون نسخه پزشك پرهيز كرده و تحت نظر پزشك درمان شوند.

 

اين فوق تخصص بيماري‌هاي گوارشي و كبدي توصيه كرد: افراد بايد با رعايت آداب صحيح غذا خوردن، مصرف باعجله غذاها را كنار گذاشته و در هر وعده از خوردن غذا به مقدار زياد خودداري كنند تا معده فرصت هضم غذا را داشته باشد./س

 


برچسب ها: ورم ، معده ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.