استان گلستان و شهر گنبد جزو یکی از قطب های بزرگ والیبال ایران محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: در شهر گنبد حداقل یک بازیکن صاحب نام و حرفه ای زندگی می کند که می تواند برای رشد این رشته در کشور نقش موثری داشته باشد.

در گذشته حامیان مالی مطلوبی در این شهر اقدام به تیمداری می کردند و به نوعی بازیکنان بومی مورد حمایت مسئولان بخش های دولتی و خصوصی قرار گرفته و کمتر با تیم های استانهای دیگر قرارداد همکاری می بستند ،‌این امر باعث شده بود تا گنبد همچنان به عنوان قطب بزرگ واليبال در ایران جایگاهش را حفظ کند.

اما متاسفانه شرایط والیبال گنبد به دلیل نبود حامی مالی قدرتمند در حال ضعیف تر شدن است به طوری که امسال شاهد بودیم از دو نماینده راه یافته به مسابقات لیگ برتر، باشگاه هاوش گنبد انصراف خود را اعلام کرد و قطب والیبال ایران با یک حامی مالی تنها ماند که از بودجه چندان زیادی برخوردار نیست و این امر سبب شد تا مهره های کلیدی چون فرهاد قائمی بازی در شهر خود را رها کرده و به استان های دیگر کوچ کنند.

علی رضا نورانی، رئیس هیئت والیبال استان گلستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایط موجود در والیبال و هزینه های سنگین مربوط به تیمداری ، بخش خصوصی تمایل زیادی به حمایت از ورزشکاران ندارد.

وی گفت: تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد نیز امسال با بودجه ای کمتر از پانصد میلیون تومان در مسابقات لیگ برتر شرکت کرده است و مسئولان تیم به قرار گرفتن در جایگاه های میانی جدول رده بندی بسنده کرده اند.

وی ضمن تأیید این مطلب که داشتن یک تیم متوسط در قطب والیبال ایران نشانه خوبی نخواهد بود اظهار داشت: موجودی و بضاعت کنونی ما در حال حاضر همین است ما حامی مالی قوی و قدرتمندی نداریم و نمی توانیم با باشگاه و یا حامی دیگری در لیگ شرکت کنیم در حال حاضر نیز مدیرعامل باشگاه جواهری فقط به خاطر عشق و علاقه شخصی خود به والیبال و همچنین پاسخ دادن به علاقمندی مردم اقدام به حمایت از والیبالیست ها کرده است.

رئیس هیئت والیبال استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه حمایت های لازم از سرمایه گذاران در ورزش نمیشود آنها پس از مدتی حضور فعالیت خود را رها کرده و دلسرد می شوند مشابه اتفاقی که در تیم هاوش گنبد افتاد را ما در استقلال اهواز شاهد هستیم که چگونه پس از حضوری کوتاه مدت به کار خود خاتمه دادند.

نورانی تصریح کرد: در لیگ برتر والیبال اگر یک تیم بخواهد در مجمع هشت تیم برتر مسابقات قرار بگیرد باید بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه کند، در چنین شرایطی اجرای قانون برنامه پنجم تبصره ماده 13 که حمایت از ورزش حرفه ای توسط ادارات دولتی را ممنوع کرده، تا حدودی باعث ایجاد محدودیت شده است و این امر کار را سخت کرده است.

وی در خصوص ترکیب امسال تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد گفت: ترکیب امسال این تیم را بازیکنان بومی و غیر بومی تشکیل می دهند، بودجه آنها در جد جذب نیروی خارجی نبود./ق
برچسب ها: والیبال ، گلستان ، گنبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار