نيجريه، آلمان، دانمارک، سوئد و برزيل از جمله کشورهايي هستند که تظاهرات عليه هتک حرمت پيامبر در آنها برگزار شد.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار  ، تظاهرات اعتراض آميز عليه هتک حرمت پيامبر اسلام (ص) در کشورهاي مختلف ادامه دارد.
زينب ناجي گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که آتش اعتراضات به فيلم اهانت آميز عليه پيامبر اسلام (ص) و تصاوير اهانت آميز منتشر شده در روزنامه فرانسوي شارلي ابدو هنوز خاموش نشده است افزود: اين اعتراضات ابعاد تازه اي به خود گرفته است.
 بر همين اساس هزاران تن از مسلمانان و مسيحيان در شهرهاي مختلف نيجريه تظاهرات کردند و پرچم آمريکا را به آتش کشيدند.
يکي از تظاهرکنندگان مسيحي گفت: همه مسيحيان نيجريه با اهانت به پيامبر اسلام (ص) مخالفند.
در ادامه آمده است: شماري از لبناني هاي مقيم دانمارک و ديگر مسلمانان اين کشور نيز در مقابل پارلمان تجمع کردند و در حالي که پلاکاردهايي با خود حمل مي کردند شعارهايي در حمايت از پيامبر اسلام(ص) سردادند.
در همين حال جمعيت فرهنگي لبنان و مسلمانان در شهر مالمو در سوئد نيز در اعتراض به هتک حرمت پيامبر (ص) تظاهرات کردند. حدود دو هزار نفر در اين تظاهرات شرکت داشتند.
استکهلم پايتخت سوئد نيز شاهد تظاهرات مشابهي بود.
شماري از لبناني هاي مقيم آلمان نيز در تظاهراتي اعتراض آميز شعار لبيک يا محمد (ص) سردادند و خواستار وحدت بين مسلمانان شدند.
تظاهراتي نيز در حمايت از پيامبر اکرم (ص) و مخالفت با فيلم اهانت آميز عليه ايشان در برزيل برگزار شد که شخصيت هاي ديني مسلمان و مسيحي در آن شرکت داشتند. برخي از شخصيت هاي ديني در پايان اين مراسم سخنراني کردند و خواستار خودداري از اهانت به اديان شدند.
دامنه تظاهرات اعتراض آميز به کانادا نيز کشيده شد و بر همين اساس جمعيت مبارزه با تنفر از اديان تظاهراتي مقابل کنسولگري آمريکا در تورنتو برگزار کرد. شمار زيادي از مسيحيان ومسلمانان و جمعيت هاي حقوق بشري و مبارزه با تبعيض در اين تظاهرات شرکت داشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار