گزارش هاي حقوق بشري در بحرين نشان از افزايش اقدامات سرکوبگرانه عليه کودکان در اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني المنار ، در حالي که مخالفان بحريني آمادگي مشروط خود را براي گفتگو با رژيم اعلام کردند گزارش هاي حقوق بشري از افزايش سرکوبگري ها عليه کودکان حکايت مي کند.
 مخالفان بحريني همراه با ادامه تحرکات مردمي براي اجراي تغييرات و آزادي بازداشت شدگان، آمادگي خود را براي گفتگو اعلام کردند.
انور زينب گزارشگر اين شبکه در گزارشي با اشاره به کشف موارد بيشتري از نقض حقوق بشر در بحرين گفت: گزارش سازمان آمريکايي فريدم هاوس نشان مي دهد بحرين از جمله کشورهايي است که از اوايل سال گذشته شاهد کاهش شديد آزادي استفاده از اينترنت  بوده است. علاوه بر اين برخي از فعالان وبلاگ نويس نيز بازداشت شده اند.
  مرکز حقوق بشر بحرين اعلام کرد از ابتداي پارسال تا کنون دست کم ده کودک در بحرين به شهادت رسيده و بيش از هشتاد کودک نيز بازداشت شده اند که در ميان آنها سه نفر به پانزده سال زندان محکوم شده اند.
از سوي ديگر شبکه عربي حقوق بشر نيز از قتل کودکان و بازداشت بسياري از آنها در بحرين خبر داد.
گزارشگر ادامه داد: مقامات بحرين شماري از کودکان را براي بازجويي به اتهام شرکت در تظاهرات جمعه گذشته در منامه فراخوانده اند که يکي از اين کودکان فقط هشت سال سن دارد.
در ادامه گزارش آمده است: مردم بحرين به اعتراضات مسالمت آميز خود براي آزادي زندانيان انديشه از زندان هاي رژيم آل خليفه ادامه مي دهند و بر همين اساس مناطق القشه، بني جمره و کرزکان شاهد تظاهرات براي آزادي بازداشت شدگان بود. از سوي ديگر مناطق ستره، واديان و سهله شمالي نيز شاهد تظاهرات و درخواست اجراي تغييرات و اصلاحات بود. اين در حاليست که جمعيت هاي مخالف بحريني آمادگي خود را براي گفتگو با دولت اعلام کردند مشروط به اين که فهرستي از موضوعات مورد بحث تهيه شود و علاوه بر تهيه جدول زمان بندي شده براي گفتگو، ضمانت هايي نيز براي اجراي نتايج گفتگو داده شود.

برچسب ها: بین الملل ، بحرین ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار