معاون گردشگری اداره‌ كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از ورود نزدیک به 10 میلیون نفر گردشگر در تابستان سالجاری، به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حیدر صادقی افزود: بیشتر این گردشگران، از استان های تهران، اصفهان، شیراز، خوزستان و بوشهر، به استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده اند.

وی بیان داشت: گردشگرانی كه استان چهارمحال و بختیاری را مقصد سفر خود انتخاب كردند، از جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان، نظیر؛ حاشیه رودخانه زاینده رود و قلعه تاریخی فرهنگی چالشتر در شهركرد، منطقه گردشگری سیاسرد بروجن، پیرغار فارسان، دریاچه شلمزار و روستاهای دوپلان تا معدن در شهرستان كیار، چشمه دیمه، آبشار شیخ علی خان و آبشار تونل اول كوهرنگ در شهرستان كوهرنگ، چشمه های مولا و سرداب رستم آباد در شهرستان اردل و چشمه برم در شهرستان لردگان دیدن كردند.

معاون گردشگری اداره‌ كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: این گردشگران در اماكن اقامتی استان، شامل؛ هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، كمپ های موقت اسکان، مدارس، و چادرهای مسافرتی در پارك ها، حاشیه بلوارها و خیابان ها، اقامت كردند.

صادقی در پایان گفت: به منظور نظارت بر روند خدمت رسانی به گردشگران ورودی به استان، یك گروه هشت نفری طی این مدت، از مراكز اقامتی، رستوران ها و مراكز پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز اقامتی موقت، شامل كمپ ها، مهمانسراها و منازل استیجاری بازدید كرد.  

استان چهارمحال و بختیاری، دارای 15 منطقه نمونه گردشگری مصوب و 150 جاذبه گردشگری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.