مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: امسال 357 اثر از شاعران و هنرمندان داخلی و خارج از کشور به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده است که 92 اثر خارجی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: امسال با توجه به فراخوانی‌ها و بازتاب آن از طریق شبکه جهانی سحر و زهرا تی‌وی ترکیه بیشترین آثار به دبیرخانه هفتمین دوره شعر رضوی به زبان‌های ترکی و آذری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 92 اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: در هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی 20 نفر مهمان خارجی از کشورهای آذربایجان، عراق، ترکیه و دیگر کشورها حضور دارند.

کریمی با بیان اینکه 265 اثر از شعرای داخل کشور به دبیرخانه ارسال شده است، تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره از پنج اثر داخلی و پنج اثر خارجی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جشنواره امسال متمایز از شش دوره گذشته است، گفت: انتشار کتاب و توزیع فیلم‌ که شامل مجموعه آثار دوره‌های گذشته است و نیز تشکیل شورای شعر به منظور اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های داخلی و خارجی از ویژگی‌های جشنواره امسال است.

کریمی ابراز داشت: همچنین انتخاب پوستر برتر و بهترین تندیس جشنواره به عنوان تندیس جشنواره از دیگر ویژگی‌های هفتمین دوره شعر رضوی است.

وی با بیان اینکه در مسابقه پیامکی جشنواره امسال 520 نفر شرکت کرده‌اند، ادامه داد: در مراسم اختتامیه جشنواره از سه نفر برگزیدگان مسابقه تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره از 14 شاعر پیشکسوت که در دوره‌های گذشته نیز حضور داشتند، تجلیل می‌شود.

گفتنی است مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی و آذری فردا عصر در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.