مدیر پروژه سد فرخی قاین از بهره برداری از سد فرخی و شبکه آبیاری و زهکشی آن در آبان ماه سال جاری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محسن عباسی در جریان بازدید کارشناسان دستیار ویژه رئیس جمهور از سد های سیاهو سربیشه، فرخی قاین و شبکه آبیاری زهکشی سد رزه اظهارداشت: سد فرخی و شبکه آبیاری و زهکشی آن در آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی نوع این سد را خاکی با هسته رسی ذکر کرد و افزود: ارتفاع آن از پی 25 متر و از بستر رودخانه 19 متر، طول تاج 927 متر، عرض تاج هشت متر و حجم مخزن 9 میلیون متر مکعب بوده و دارای حجم مخزن 9 میلیون متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم هشت میلیون متر مکعب است.

عباسی اضافه کرد: این سد مساحتی حدود 710 هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش شبکه آبیاری قرار خواهد داد.

مدیر پروژه سد فرخی اعتبار پیش بینی شده در سال جاری برای این سد را یک میلیارد و 850 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: برای اتمام پروژه نیز یک میلیارد و 140 میلیون تومان دیگر مورد نیاز است.

پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد سیاهو سربیشه

مدیر پروژه سد سیاهو سربیشه هم در این بازدید، گفت: سد مخزنی سیاهو با هسته رسی در 67 کیلومتری جنوب شرقی سربیشه در منطقه نازدشت، بر روی رودخانه سیاهو واقع شده و عملیات اجرایی آن از خرداد ماه 1385 آغاز شده است.

جواد حافظی نسب هدف از اجرای این طرح را ذخیره سازی آب مازاد به ویژه جریان های سیلابی برای تامین آب کشاورزان و کنترل و تنظیم سیلاب رودخانه مرزی سیاهو، استفاده بهینه از روان آب های منطقه ،تامین آب کشاورزی و دامپروری اراضی دشت درح، توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال اعلام کرد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این سد در ماه جاری را حدود 65 درصد اعلام کرد و بیان داشت: در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی بدنه و تاسیسات وابسته آن تا پایان خردادماه سال 1392 به پایان خواهد رسید.

مدیر پروژه سد سیاهو سربیشه، تاکید کرد: میزان اعتبار جذب شده برای این طرح طی یک ماه گذشته 4.04 میلیارد ریال بوده و اعتبار لازم برای تکمیل آن نیز حدود 21.6 میلیارد ریال برآورد می شود./س

برچسب ها: سد ، فرخی ، قاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.