طنز در حوزه دفاع مقدس با توجه به قابليت بالا در جذب مخاطب بايد به شدت از كشيده شدن به عرصه لودگي پرهيز كند.

جواد اردكاني كارگردان و نويسنده‌ي فيلم سينمايي "به كبودي ياس" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران گفت: آثار توليد شده در حوزه دفاع مقدس هنوز در اكران حق مطلب ناتوان بوده است زيرا ابعاد زاويه ها و حرف هاي تازه تري در اين عرصه براي گفتن وجود دارد و همچنان راه زيادي را براي رسيدن  به نقطه تعالي بايد طي كند.
وي ادامه داد: در ساليان گذشته از راه هاي گوناگون به مقدسات ما با يك سرمايه گذاري و برنامه ريزي درازمدت توهين شده است و ما بايد در اين راستا تنها به تجمعات انساني و راهپيمايي اكتفا نكنيم و به جاي يك رفتار انفعالي در موضع فعال قرار بگيريم.
اين كارگردان عنوان كرد: ما نبايد تابع بازي دشمن در ميدان فرهنگي شويم و مديريت فرهنگي كشور بايد همه جانبه فعال شود تا از رفتارهاي پراكنده و كم اثر در عرصه‌ي فرهنگ جلوگيري كنيم.
اردكاني افزود: مديريت فرهنگي براي حركت فعال سينما در حوزه‌ي دفاع مقدس و عرصه هاي ديگر بايد يك نگاه جدي را اتخاذ كند، زيرا بدون مديريت فرهنگي سينما به عنوان يك هنر و صنعت گران و پيچيده توانايي پيش برد جريان را ندارد.
اين كارگردان اظهار كرد: تمامي توليدات سينمايي هنوز همه‌ي ابعاد و جنبه هاي سينماي دفاع مقدس را به درستي روايت نكرده اند و بدون مديريت فرهنگي در دوره هاي مختلف زمان دچار يك نگاه افراطي در سينما مي شويم كه همين موجب به نمايش در آمدن يك ژانر خاص در يك زمان معين مي شود و به همين دليل فيلم هاي سينمايي در همه ژانرها به خصوص در ژانر دفاع مقدس مانند امواج دريا بدون ادا كردن حق مطلب از ميان رفتند.
اردكاني گفت: حماسه‌ي بزرگ دفاع مقدس زمينه هاي بسيار خوبي را براي جذب ذائقه هاي مختلف مخاطب در خود دارد و طنز نيز به عنوان بخشي از زندگي آنان توانايي ايفاي نقشي ماندگار را در سينماي اين عرصه دارد به شرط آن كه اين موضوع به لودگي و مسخرگي در اين حوزه نيانجامد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار