مسئول اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از پایان سرشماری 95 درصد از خانوارهای شهری استان برای اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد.

محمد باقر ولیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: همچنین اطلاعات 75 درصد از خانوارهای سرشماری شده برای تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه ویژه طرح ثبت شده است.

وی با اعلام آمادگی کامل استان برای اجرای طرح پزشک خانواده اظهارداشت: این استان آماده اجرای این طرح است و بزودی با دستور مستقیم وزارت و بهداشت درمان اجرای این طرح در این استان آغاز می شود.

ولیزاده با بیان اینکه 596 پزشک در اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان همکاری می کنند، گفت: از این تعداد 149 نفر در پایگاههای مرکزی و بقیه در پایگاه های شهری و عمومی در اجرای این طرح ملی همکاری می کنند.

مسئول اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت شهری استان از مزایای این طرح بهرمند می شوند، افزود: هزینه ویزیت و داروی بیماران در سطح اول اجرای طرح پزشک خانواده کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در بیمارستان ها، 10 درصد هزینه مراجعات سرپایی و پنج درصد هزینه خدمات بستری بر عهده بیماران خواهد بود.

ولیزاده افزایش دسترسی مردم روستا به خدمات بهداشتی درمانی در شبانه روز، کاهش مهاجرت روستائیان به شهر، اشتغال زایی، بالا بردن شاخص های بهداشتی با تحت پوشش قرار دادن کامل مردم، تقویت سیستم ارجاع و پیشگیری از درمان های غیر ضروری در سطوح بالاتر و کاهش هزینه های درمانی، تردد و سرگردانی روستاییان در مراکز درمانی متعدد شهری از مزایای اجرای طرح پزشک خانواده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.