فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با تاکيد بر اينکه دکترين دفاعي ايران مبتني بر بازدارندگي است، گفت: اگر کشوري تهديد خود را عملي کند پاسخ ما قاطع و کوبنده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در مراسم صبحگاه نيروي زميني ارتش با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفته دفاع مقدس گفت: اگر کشور و مجموعه‌‌اي خود را آماده کند و از زخم‌ها نترسد پيروزي قطعي با او خواهد بود، اگر ملتي خود را براي جنگ آماده کند پيروز جنگ است.

وي ادامه داد: در 31 شهريور 59 رژيم بعثي عراق با تانک‌هاي زرهي مرزهاي ما را مورد تهاجم خود قرار دادند و آنها از جنگ عليه ايران دو هدف را دنبال مي‌کردند.

فرمانده نيروي زميني ارتش براندازي نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران و تصرف و اشغال خوزستان را به عنوان دو هدف اصلي رژيم بعثي عراق از حمله به ايران دانست و گفت: هدف اول هدفي بود که استکبار جهاني براي صدام تعريف کرده بود، استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا منافع زيادي را در ايران داشت که با پيروزي انقلاب اسلامي آن منافع قطع شد و به همين خاطر صدام را تشويق کردند تا با حمايت کشورهاي منطقه ايران را اشغال کند.

امير پوردستان با بيان اينکه خوزستان پاداشي بود که آمريکا قصد داشت آن را به عنوان خوش‌خدمتي به صدام هديه دهد، افزود: صدام با  خيال تصرف به خوزستان خواهان دسترسي به خليج فارس و منافع نفتي خوزستان بود.

وي با يادآوري اين مطلب که در زمان حمله رژيم بعثي عراق يگان‌هاي نيروي زميني در مرزها مستقر بودند و از اين حمله اطلاع داشتند، گفت: شرايط يگان‌ها، شرايط خوبي نبود و سياست‌هاي غلط بني‌صدر به اين يگان‌ها صدمه زده بود و تغيير مدت خدمت سربازي از دو سال به يک سال مانند سمي بود که کمر نيروها را شکسته بود.

امير پوردستان اضافه کرد: با تمام کاستي‌ها، يگان‌هاي ما با فداکاري و شجاعانه ايستادگي کردند و بلايي بر سر صدام آورند که نه تنها جنگ سه روزه تهران را فراموش کنند بلکه در روز هفتم جنگ تقاضاي آتش‌بس کردند لذا اين گوشه‌اي از اقتدار و توانمندي‌هاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در زير پرچم ولايت است که هنوز هم انجام وظيفه مي‌کنند.

فرمانده نيروي زميني با بيان اين مطلب که در دوران دفاع مقدس نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در شرايط تحريم و بدون استفاده از تجهيزات و مهمات به سر مي‌بردند، گفت: با اقتدار و با اميد به خدا، مردم هميشه قهرمان ايران توانستند رژيم بعثي عراق که مورد حمايت غرب و شرق بود را سرجايش بنشانند.

امير پوردستان تصريح کرد: امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با بهره‌مندي از تجربه‌هاي دفاع مقدس و برخورداري از پيشرفته‌ترين تجهيزات، سلاح و تکنيک‌ها و تاکتيک‌هاي خاص از اقتدار و توانمندي بالايي به هيچ تجاوزگري اجازه خيال خام تجاوز را نخواهد  داد.

*دکترين دفاعي ايران مبتني بر بازدارندگي است

فرمانده نيروي زميني با تاکيد بر اينکه دکترين دفاعي ايران مبتني بر بازدارندگي است، افزود: ما قصد تعرض و تهاجم به هيچ کشوري را نداريم و شروع کننده هيچ جنگي نخواهيم بود اما اگر کسي تهديد خود را عملي کند پاسخ ما قاطع و کوبنده خواهد بود.

وي همچنين تصريح کرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با رصد دقيق و لحظه به لحظه تهديدات دريايي، هوايي و زميني آمادگي لازم را ايجاد کرده و مي‌کنند و با بهره‌مندي از سلاح‌ها وتجهيزات لازم و زير پرچم ولايت هر دشمني را از عملکرد خود پشيمان مي‌کنند.

فرمانده نيروي زميني ارتش خاطر‌نشان کرد: نيروهاي ولايت‌مدار مسلح جمهوري اسلامي ايران از اقتدار و توانمندي بالايي برخوردارند و ملت ايران مطمئن باشند که اين نيروها از کيان نظام جمهوري اسلامي ايران دفاع خواهند کرد.

* تقدير از خانواده شهدا و جانبازان نيروي زميني و فرماندهان ثامن الائمه

همچنين در اين مراسم، از خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و فرماندهان نيروي زميني عمليات ثامن الائمه با حضور امير پور‌دستان تقدير و قدرداني شد.

امير احمدرضا پوردستان در بدو ورود به ميدان صبحگاه مشترک از يگان‌هاي ويژه سان بازديد و در ادامه اين برنامه صبحگاهي از خانواده شهدا و جانبازان و فرماندهان نيروي زميني عمليات ثامن‌الائمه تقدير و قدر‌داني کرد.
گفتني است اين مراسم صبحگاه همچنان با مانور يگان‌هاي ويژه اين نيرو ادامه دارد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار