در کشور فرانسه در سال 2007، میزان خسارتی که توسط گرازهای وحشی و گوزن ها به محصولات زراعی وارد شده، چیزی حدود 22 تا 23 میلیون یورو برآورد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گراز از جمله حیواناتی است که به وفور در مناطق شمالی و مرکزی اروپا یافت می شود و برخی مناطق این قاره نیز از راه شکار این حیوان گوشت مورد نیاز خود را تامین می کنند.

بر اساس گزارشات رسمی، چندین گونه از حیوانات وحشی مسئول خسارات جدی به محصولات زراعی (گراز وحشی و خرگوش وحشی ) و جنگل های در حال بازسازی (گوزن ها) هستند. به همین دلیل، برخی از این گونه ها رسماً بعنوان آفت به حساب می آیند و حتی در خارج از فصل شکار، کشتن آنها مجاز است.

ارزش پولی خساراتی که این گونه ها به انسان وارد آورده اند بسیار بالاست. در کشور فرانسه در سال 2007، میزان خسارتی که توسط گرازهای وحشی و گوزن ها به محصولات زراعی وارد شده، چیزی حدود 22 تا 23 میلیون یورو برآورد شد.

طی سالهای اخیر خسارتهای ناشی از حمله گرازها در فرانسه به بیش از پنجاه میلیون یورو در سال رسیده است که کشاورزان بیشترین گروه از آسیب دیدگان هستند. افزایش قابل ملاحظه گرازها طی سالهای منتهی به 2012 در مناطق شرقی فرانسه موجب حملات بیشتر آنها به مزارع کشاورزی شده است .

آمارها می گویند جمعیت گرازهای فرانسه طی 20 سال گذشته پنج برابر افزایش یافته است که بخش قابل توجهی از آن، پس از کاهش بودجه های مقابله با این حیوان به خاطر بحران اقتصادی و کاهش هزینه های بخش های مرتبط با مقابله با این قبیل آسیب های زیست محیطی بوده است.

گرازها با حملات گاه و بیگاه خود به مزارع مختلف به ویژه به مزارع ذرت خسارت می زنند. به علاوه ورود ناگهانی گرازها به جاده ها نیز موجب حوادث رانندگی می شود و در اتفاقی جالب به تازگی نیز از ورود گرازهایی به مراکز تجاری در مناطق شرقی فرانسه گزارش شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار