فعال حقوق بشر كويتي از تحت فشار قرار دادن فعالان بحريني در خارج بويژه در زمينه حقوق بشر و كساني كه در برملا كردن جنايت هاي اين رژيم نقش داشتند، توسط رژيم آل خليفه خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، عبدالحميد دشتي رييس شوراي بين المللي حمايت از محاكمه عادلانه و حقوق بشر امروز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: براي جامعه بين المللي اينك ثابت شد كه رژيم بحرين رژيمي قانون شكن است و بر ميزان نقض هاي حقوق بشري خود از طريق يورش ها، بازداشت ها و سركوب هاي مستمر مردم و معترضان مي افزايد.

وي با تاكيد بر اين كه ملت بحرين طناب دار را دور گردن رژيم منامه كشيده است، از بحريني ها خواست تا تحركات و فعاليت هاي خود در زمينه مقابله با رژيم را توسعه دهند.

دشتي تاكيد كرد: از آنجا كه مطالبات ملت بحرين امروز در محافل بين الملل مطرح است و رژيم آل خليفه تا كنون به توصيه هاي كميته حقيقت ياب شريف بسيوني (كميته اي كه پادشاه بحرين آن را براي فرار از فشارها تشكيل داده بود) و همچنين شوراي حقوق بشر عمل نكرده است، در واقع طناب دار را دور گردن خود آويخته است.

رييس شوراي بين المللي حمايت از محاكمه عادلانه و حقوق بشر بر لزوم نظارت بين المللي بر خواسته هاي ملت بحرين تاكيد كرد.

دشتي اظهار داشت: ادعاي رژيم بحرين مبني بر اين كه در نشست ژنو به يك پيروزي دست يافته است، دروغ و ياوه گويي است كه رژيم به آن عادت كرده است.

وي افزود: پيروزي واقعي ازآن مردم بحرين به دنبال حضور حقيرانه و ذلت بار وزيرخارجه بحرين در نشست ژنو است كه برخلاف ميل خود در نشست حاضر شد در حالي كه از سوي همه نهادهاي بين المللي محكوم شده بود و به آنها اعلام پايبندي و تعهد مي كرد.

رييس شوراي بين المللي حمايت از محاكمه عادلانه و حقوق بشر گفت: تصميمات سازمان حقوق بشر براي كشورها الزام آور نيست ولي اقدامي در جهت فشار به آنها براي عمل به تعهدات خود و پيمانها و توافقنامه ها در زمينه احترام به حقوق بشر است.

دشتي همچنين بر حمايت فعالان حقوق بشر از ملت بحرين براي بازگرداندن حقوقشان تاكيد كرد.
برچسب ها: بحرین ، تعقیب ، فعالان ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار