هنرمندان سینما نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص جشنواره مقاومت بیان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل جشنواره مقاومت؛"اکبر نبوی" در این خصوص ابراز داشت : افتتاحیه خوب واستاندارد بود هرچند زمان طولانی وسالن گرم بود.تشریفات از حیث برگزاری خوب ومطلوب بوده وقطعا با برگزاری کارگاه ها وکلاس های آموزشی باید منتظر یک اتفاق خوب باشیم وامیدوارم با همین نظم واصول جشنواره ادامه پیدا کند.
وي ادامه داد: من تصورمی کنم که هر قدر به جهان انسانی سال های پایداری وبه معنای دقیق کلمه بچه های جنگ ،آسمانی که درون زمین تفسیر و معنا کردند آن آسمان را اگر بشناسیم و ارزش قائل شویم قطعا بازتاب آن را در قالب سینما بیشتر خواهیم داشت در حالی امروز کمتر به این اتفاق  پرداخته شده است هرچند این به این معنا نیست که حرکتی صورت نمی گیرد.
اكبر نوي اظهار داشت: ما جوان هایي داریم که استعداد های خوبی دارند وچشم انداز خوبی را درآنها  می توان دید اما نسبت به وضع موجود وحماسه های آن 8سال که تا قرن های قرن می تواند دست مایه آثار فاخر در حوزه های مختلف باشد فاصله زیادی داریم وتوقع مابه خاطره همین فاصله زیاد است.
وي ادامه داد: در شرایطی که همگی باید کمک کنیم تا سینمای دفاع مقدس به نقطه اوج برسد این جشنواره خیلی می تواند موثر باشد.

*جشنواره فيلم مقاومت به لحاظ اجرايي جشنواره بزرگي است

در ادامه "یدالله صمدی" مطرح کرد: قطعا برگرای جشنواره وافتتاحیه تا به این جای کار خوب ومطلوب بوده اما اگر فکر کنیم که تا همین حد کفایت می کند اولین لحظه شکست خواهد بود وهمیشه باید چشم انداز و وسعت افکار ما بیشتراز پیش باشد .جشنواره فیلم مقاومت به لحاظ اجرایی جشنواره بزرگی است وباید به دبیر جشنواره درود گفت وآرزو دارم که سینمای کشور به مرحله ای برسد که جشنواره ها با کیفیت عال تری برگزار شود و مسولین هر فیلمی تمهیداتی در نظر بگيرند  که هر فیلمی نتواند به جشنواره و رود کند و به جایی برسیم که سینماگر افتخار کند که اثرش در جشنواره ای پذیرفته شده است.
صمدي در ادامه تصريح كرد: جشنواره مقاومت هم آنچنان باید در انتخاب آثار سخت گیر باشد که هرکسی افتخار کند که به این جشنواره راه پیدا می کند.جشنواره حتما در راستای حمایت از جوانان فیلم ساز گام بردارد تا برای تولید بعدی رغبت داشته باشند.

*سينماي دفاع مقدس مي‌تواند بهتر از اين عمل كند

حجت قاسم زاده اصل ادامه داد: تمام اتفاقات جشنواره تا به این جای کار خوب بوده از استقبال تا مراسم افتتاحیه  قابل قبول است.همه سینماگران وکسانی که در این عرصه فعالیت می کنند با امید به اینکه جشنواره ها به بدنه سینمای کشور و تولیداتش از لحاظ حمایتی کمک کند، می آیند و قطعا به دور از درصد بندی جشنواره فیلم مقاوت برای هرچه بهتر و با کیفیت تر شدن فیلم های دفاع مقدس می کوشد.
وي افزود: این جشنواره فیلم نیست بلکه یادآوری اتفاقاتی است که نباید فراموش کنیم  وامیدوارم که این جشنواره به عظمت ارزش های  8سال دفاع مقدس و آثار سینمای اش کمک کند.
وي با اشاره به اين مطلب كه جنگ ما جنگ خاص و رویکرد متفاوتی داشته، اظهار داشت: به خاطر آدم هایي که آن  8سال را ساختند و با تمام وجود ایستادند و لیاقت بهترین ها را دارند سینمای دفاع مقدس می تواند بهتر ازاین عمل کند.
وي ادامه داد: اينجانب  دوران جنگ را تجربه کرده و قطعا هیچ کس دوست ندارد که دیگر هیچ جنگی در هیچ جای جهان اتفاق بیفتد اما به دلیل خاص بودن جنگ ما دوست دارم بخشی از ان دوران برایم تجسم پیدا کند./ص



برچسب ها: افتتاحیه ، فیلم ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار