معاون برنامه‏‌ ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: اقتصاد ایران در حال پیشرفت و البته به شدت تحت فشار، مستعد و پرنیرو شمرده می ‏شود.

خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مشکل اصناف کشور، زیاد بودن تعداد آنها به نسبت استاندارد های جهانی است.

وی ادامه داد: باید توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی را از افراد جامعه و درون خانواده‏‌ ها آغاز کرد تا در نهایت با یک مقاومت جمعی به توفیق برسیم.

عزیزی اضافه کرد: این اقتصاد در دوره رکود و رشد اقتصادی منفی یا در حد صفر کشور های اروپایی، رشدی سه تا چهار درصدی را تجربه می ‏کند.

معاون برنامه‏‌ ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، فشارهای اقتصادی را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد و ادامه داد: تجربه نشان می ‏دهد که فشار های خارجی چندان کارساز نیست، اما فشار های داخلی که از سوی عده ‏ای طراح و سودجو ایجاد می‏ شوند، خطر ناک‏تر هستند.

عزیزی تصریح کرد: افرادی که در دانشگاه‏ ها و مراکز تحقیقاتی تولید مفهوم می ‏کنند، ارباب جراید و رسانه‏‌ ها که به درستی و به‏‌ موقع اطلاع‏‌ رسانی را سرلوحه کاری خود قرار می‏ دهند.

معاون برنامه‌‏ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اضافه کرد: اصناف که در خط مقدم این عملیات هستند، ایفا گر مهم‏ ترین نقش در مقوله اقتصاد مقاومتی و خنثی‌‏ سازی حربه‏‌ های دشمنان به شمار می ‏‌آیند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است دانش ‏بنیان و کارآفرین که با پرداختن به مقوله بهره ‏وری، دانش را در کار حکمفرما ساخته، بهبود شیوه‏‌ های کار را به دنبال دارد و ایجاد شغل می‏ کند.

عزیزی ابراز امیدواری کرد که اصناف به عنوان امین مردم و یاور دولت، با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود های معظم‌‏ له، بهبود امور و عمل به آموزه‏‌ های اسلام ناب محمدی (ص) در باب کسب روزی حلال و همفکری با کارگزاران نظام را سرلوحه کار خود قرار دهند./س

برچسب ها: اقتصاد ، مستعد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.