معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با وجود نیاز مالی دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویی افزایش نمی یابد.

علیرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهار داشت: دغدغه معیشت دانشجویان یکی از مهمترین مسائل مدنظر مسئولان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی از جذب تنها دو هزار دانش ‏آموز با معدل بالای 19 از مجموع آمار 15 هزار نفری در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد و افزود:  با توجه به این مهم تعداد بسیاری دانش ‏‌آموز از این دایره بیرون می ‏مانند که باید فکری برای آنها کرد.

اسدی ادامه داد: ایجاد رشته ‌‏های علوم پزشکی در دانشگاه‏ های آزاد اسلامی از قوانین خاصی پیروی می ‏کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: زمانی می‏ توان دانشکده علوم پزشکی ایجاد کرد که پیش از هر چیز حوزه بالینی (مراکز بیمارستانی) آن آماده و مهیا باشد.

وی افزود: ساخت بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال در واحد، تخت نیازمند است.

اسدی بیان داشت: این اعداد در بخش ‏های خاصی مانند آی.س.یو و سی.سی.یو به ارقامی نزدیک به پنج میلیارد تا هشت میلیارد ریال نیز می‏ رسد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این، 60 درصد هزینه کارکنان مراکز بیمارستانی در خارج از درآمد های این مراکز از سوی دولت تامین می‏ شود.

وی بیان کرد: اما در 10 بیمارستان دانشگاه آزاد در حال خدمات‏‌ رسانی به مردم در سراسر کشور این هزینه از خود منابع مالی دانشگاهی تامین می ‏شود.

اسدی تصریح کرد: حاصل این فرآیند، تاثیرات منفی 60 درصدی از جانب هزینه‌‏ های بیمارستانی در تراز مالی دانشگاه آزاد اسلامی است./س

برچسب ها: دانشگاه ، شهریه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.