ستاره پروکسیما قنطورس که در 3/4 سال نوری از زمین قرار دارد بعد از خورشید محسوب مي شود و فاصله آن حدود 43ميليارد كيلومتر از زمين است.

نيما اسماعيلي کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسي تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: ستاره ها یک گوی بسیار داغ تشکيل شده از پلاسما هستند  که نیروی گرانش آنها در یک مکان متمرکز شده اند و بعضی از آنها در گروه پدیده‌های آسمانی قرار مي گيرند.
وي افزود: ستارگان بر خلاف سیارات خودشان منبع انرژی محسوب می‌شوند همانطور كه در منظومه شمسي خورشید به عنوان نزدیکترین ستاره و منبع انرژی‌های موجود بر روی زمین محسوب مي شود.
اسماعيلي اظهار داشت: چگالي ستارگان به علت  گازهای فشاده موجود در سطح آنها سيار  زیاد است اين اجرام آسماني به صورت مداوم  در فضا حرکت می‌کنند اما به علت محسوس نبودن ظاهری این حرکت و فاصله بسیار زیادشان به سیارات به اجرام ثابت مشهور شده اند.
وي تاكيد كرد: حركت آنها و قرار گيري شان در شكلي خاص موجب به وجود آمدن صور فلکی هاي زيباي آسمان شب شده‌ كه برای معرفي ، تعيين مكان دقيق و مشخصات آنها فهرستي با نام  کاتالوگ‌های ستاره‌ای تهيه شده است.
اسماعيلي ستارگان را داراي انواع مختلفی دانست و عنوان كرد: پیش‌ستاره‌ها ستارگاني هستند كه هنوز فشار کافی برای همجوشی هسته‌ای را ندارند و ستاره‌های نوترونی ستارگاني مي باشند كه دوره تولید انرژی آنها پایان یافته و ستاره هاي پير محسوب مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: نزدیکترین ستاره به زمین بعد از خورشید كه مادر منظومه شمسي نام گرفته  پروکسیما قنطورس مي باشد که در 3/4 سال نوری از زمین قرار دارد و هر سال نوری حدودا معادل  10 میلیارد کیلومتر است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi Lotfe
۲۰:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خیلی بده است زیاد اطلاع۸ نگرفتم
آخرین اخبار