مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده اهر از خرید 175 دستگاه خودرو سایپا کمپرسی جهت فعالیت در مناطق روستایی آذربایجان شرقی که دهیاریهای آنها فعال است خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، صفر اصغری گفت: برای خرید این ماشین آلات که به منظور تأمین نیازهای امور عمومی و حمل و نقل روستاها و ارائه خدمات لازم به روستائیان خریداری شده مبلغ 32 میلیارد ريال هزینه شده است.

وی گفت: این ماشین آلات بزودی فرمانداری های 20 گانه استان آذربایجان شرقی در بین 42 تعاونی های دهیاری که برای تسهیل در ارائه خدمات به مناطق روستایی و به جهت توسعه و پیشرفت آنها تشکیل شده در جهت ارائه خدمات از قبیل جمع آوری و حمل زباله و سایر امورات عمرانی روستاها با محوریت و اولویت مناطق زلزله زده واگذار خواهد شد.

این مقام مسئول دهیاری ها را شهرداری کوچک در روستاها برشمرد و افزود: تاکنون 200 واحد ساختمان اختصاصی دهیاری در روستاهای مستعد و پرجمعیت در چهار سال گذشته احداث شده که برای اجرا و ساخت این واحدها بالغ بر 600 میلیارد ريال از محل کمکهای دولتی و درآمدهای محلی هزینه شده است.

اصغری گفت: خوشبختانه 80 درصد این ساختمانها مورد بهره برداری دهیاران قرار گرفته و مابقی ساختمانها در دست اجرا نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

مدیر کل امور روستایی همچنین گفت: در سالجاری همچنین مبالغ 5 میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ريال به پشتیبانی از دهیاری های ورزقان از محل عوارض خارج از حریم و ارزش افزوده اختصاصی یافته که در جهت تقویت 63 دهیاری منطقه ورزقان تخصیص و هزینه خواهد شد. /س

برچسب ها: خرید ، خودرو ، سایپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.