حمل هر نوع ماده مخدر هنگام سفر به کشور عربستان ممنوع است.

دادستان کرمان در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اعلام این خبر گفت : سال گذشته از عزیمت40 نفر از زائران سفر حج تمتع در استان کرمان به علت رعایت نکردن این قانون جلوگیری شده است .

  موحد یاد آور شد : با هر زائری که مواد مخدر همراه داشته یا در وسایل خود جاسازی کرده باشد برخورد قاطع صورت گرفته و ضمن اخذ بلیط و ویزای زائر و ابطال آنها ، از عزیمت او به حج جلوگیری و با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شود.

وی افزود : این قبیل اشخاص علاوه بر اینکه در سال جاری موفق به انجام حج نخواهند شد ، بموجب حکم دادگاه از یک تا پنج سال نیز ممنوع الخروج از کشور می شوند.

دادستان کرمان تصریح کرد: سال قبل برغم همه تذکرات و اطلاع رسانی ها برخی توجه نکرده و قریب چهل نفر (زن _مرد) از زائرین حج تمتع که مواد از آنها کشف شد ، از انجام مراسم معنوی حج تمتع محروم و تبعات سنگین قانونی و حیثیتی برای آنان ایجاد شد.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه به همراه داشتن برخی از داروهای مسکن هم در این سفر ممنوع است خاطر نشان کرد : مدیران ، روحانیون ، و پزشکان کاروانها در این زمینه مسئولیت مهمی دارند و انتظار می رود با آموزش و اطلاع رسانی تا حد زیادی از این وضعیت پیشگیری کنند./س

برچسب ها: منع ، حمل ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.