مديرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارايه گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت هاي بورسي نشان مي دهد که بيشتر شرکت ها به سود پيش بيني شده خود از قبل دست يافته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي صالح آبادي در اخبار 14 شبکه يک با بيان اين مطلب افزود:‌ ابتداي امسال 23 هزار ميليارد تومان حجم سود براي شرکت هاي بورسي پيش بيني شده که ارايه گزارش عملکرد شرکت هاي بورسي نشان مي دهد که اين شرکت ها به سود پيش بيني شده خود دست يافته اند و سود برخي شرکت ها نيز فراتر از پيش بيني بوده است.
وي ادامه داد: دستيابي شرکت ها به سود پيش بيني شده نشان از اعتماد سرمايه گذاران به بازار سرمايه و پتانسيل هاي شرکت هاي بورسي دارد.

صالح آبادي تصريح کرد: تنوع صنايع حاضر در بورس و عرضه هاي اوليه به اين بازار در مجموع اطمينان مطلوبي در بازار بورس ايجاد کرده است که باعث رشد شاخص ها و رونق بازار شده است.

وي در پاسخ به اينکه رونق بورس چه ميزان بر رونق اقتصادي کشور موثر است اظهار داشت: اعتماد به بازار مالي و بازار سرمايه بورس با توجه به اينکه بنگاه هاي بزرگي در اين بازار حضور دارند نشانه مثبتي براي بازار است چرا که در اين صورت بنگاه ها مي توانند افزايش سرمايه دهند و اوراق بهادار جديدي را به بورس عرضه کنند و استقبال مردم از خريد اين اوراق بهادار در بورس مي تواند به تامين مالي بنگاه هاي حاضر در بورس و توسعه اقتصادي کشور کمک کنند./س
برچسب ها: بورس ، سود ، اوراق ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار