مدير كل آسيب‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در همايش علمي‌پژوهشي «نقش زيارت در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي» در مشهد گفت: پژوهشگران كشورمان نگاهي واقع‌بينانه و مثبت به تأثير دين و زيارت در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي دارند اما نهادهاي اجرايي هيچ توجهي به اين مسئله نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سيد حسن موسوي چلك افزود: با وجود نتايج و آثار مثبت زيارت در ايجاد آرامش و كاهش اضطراب اجتماعي، متأسفانه سياستگذاري‌هاي آموزشي، اجتماعي و رسانه‌اي كشور هيچ يك در جهت توجه به پيشگيري ديني نيست.

وي سپس با اشاره به آنچه وي تبعات گسترش شهرهاي زيارتي ناميد گفت: يكي از تبعات اين امر توسعه مهاجرپذيري و گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي است.

وي همچنين افزود: همچنين آسيب‌هايي كه در شهرهاي زيارتي در پشت صحنه‌ي تكدي‌گري اتفاق مي‌افتد هنوز مورد پردازش قرار نگرفته است.

موسوی كه به عنوان يكي ديگر از داوران مقالات اين همايش، خلاصه‌اي از بحث‌هاي مطرح شده در مقالات را مطرح مي‌كرد گفت: آنچه در مقالات مورد توجه قرار گرفته، وضعيت مديريت نشده‌ي شهرهاي زيارتي است كه با گسترش بي‌رويه، مهاجر‌پذيري، حاشيه‌نشيني و تجمع خرده فرهنگ‌ها، زمينه‌هاي افزايش آسيب‌هاي اجتماعي را ايجاد مي‌كنند.

وي تصريح كرد: اين كه نگاه امنيتي از مسئله‌ي آسيب‌ها برداشته شده و اكنون اين موضوع با نگاهي واقع‌بينانه مورد تحليل قرار مي‌گيرد خوشحال كننده است./س

 

برچسب ها: برنامه ، پیشگیری ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.