عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه بر اساس فقاهت شکل گرفته و باید برای تقویت فقه در بدنه حوزه کار اساسی صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، در نخستین جلسه درس خارج فقه خود در مسجد خاتم الانبیاء(ص) شهرک پردیسان قم، اظهارداشت: یکی از مهمترین مسائلی که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برآن تاکید دارند، اهتمام حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون به "فقه" است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه بر اساس فقاهت شکل گرفته و باید برای تقویت فقه در بدنه حوزه کار اساسی صورت پذیرد؛ البته در این میان نباید از علوم عقلی نیز غافل بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه پردیسان در آینده جمعیت بالای 300 هزار نفری را در خود جای خواهد داد و با توجه به حضور طلاب و روحانیون در این منطقه گفت: این شرایط می طلبد تا مجتمع آموزشی حوزوی برای گسترش معارف اسلامی و برپایی کلاس های درس طلاب در این شهرک احداث شود .

یادآور می شود: استقبال گسترده طلاب و روحانیون از تشکیل درس حوزه در پردیسان، نشانگر اشتیاق وافر آنان برای برگزاری درس های دیگر در مساجد این منطقه است./س

برچسب ها: قم ، خاتمی ، پردیسان ، حوزه ، درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.