رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: زيرساخت‌هاي مربوط به شركت‌هاي بيمه‌گر مانع اجراي برنامه پزشك خانواده در استان همدان شده است.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، دكتر رضا صفي‌آريان در چهارمين جلسه ستاد راهبردي برنامه پزشك خانواده اظهار داشت: هر طرح و پروژه‌اي در ابتدا با مشكلاتي مواجه است كه به مرور زمان و با پي‌گيري مسئولان برطرف خواهد شد، در حال حاضر بعضي از كشورها در اجراي برنامه پزشك خانواده سابقه‌اي 50 ساله دارند.

وي با اشاره به عدم حضور برخي از پزشكان جوان در نظام ارجاع و پزشك خانواده افزود: بيشتر فارغ التحصيلان رشته‌هاي پزشكي به دليل اشغال فضاي موجود توسط پزشكان قديمي‌تر نمي‌توانند وارد عرصه كار شوند.

رئيس دانشگاه با بيان اينكه زمان عملياتي شدن اين برنامه اوايل شهريور ماه سال‌جاري بود، تصريح كرد: هم‌اكنون برخي از زيرساخت‌هاي مربوط به آي تي، سازمان‌هاي بيمه‌گر و بيمه ايرانيان در استان همدان فراهم نيست و اجراي پزشك خانواده در استان نيازمند زمان بيشتري است.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكي همدان 40 ميليارد تومان از سازمان‌هاي بيمه‌گر خدمات درماني، تأمين اجتماعي و نيروهاي مسلح طلب‌كار است.

دكتر صفي‌آريان از پي‌گيري امور مربوط به برنامه پزشك خانواده در استان همدان خبر داد و گفت: مكانيزم اين برنامه توسط وزارت بهداشت در حال پايش شدن است و به محض برطرف شدن موانع شاهد تحقق پزشك خانواده به صورت عملي خواهيم بود.

در اين جلسه با تأكيد استاندار مصوب شد كه در صورت عدم پرداخت بدهي توسط شركت‌هاي بيمه‌گر به دانشگاه علوم پزشكي همدان، خدمات درماني نيز به اين شركت‌ها داده نشود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار