به گزارش
گروه علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امیرحسین اسدی ،در نشست کارگروه مشترک بازی درمانی تقویت حس موفقیت، خلاقیت و جمع پروری را از مزایای بازی های رایانه ای مناسب دانست و افزود: ساخت بازی های رایانه ای که نیاز به محیط اجتماعی داشته باشد می تواند در درمان بیماری افراد اجتماع گریز مفید باشد.
وی، به بحث آموزش از طریق بازی های رایانه ای برای دانشجویان پزشکی اشاره کرد و توضیح داد: برای بالندگی، خلاقیت و ارتقای آموزش قشر دانشجو می توان از بازی های آموزشی که نحوه پیش عمل جراحی را برای دانشجویان آموزش می دهند استفاده کرد، البته در این زمینه یک شرکت آلمانی اقدام به ساخت بازی آموزشی برای دانشجویان پزشکی کرده و زمانی که پیشنهاد استفاده از این بازی را به دانشجو یان پزشکی دادیم، مورد استقبال قرارگرفت.
مسوول فناوریهای نوین آموزش سلامت از حفظ جان، مال و سلامت اعضای خانواده به عنوان محور های حمایتی یادکرد و ادامه داد: زمانی خانواده ها از بازی های رایانه ای استقبال می کنند که از مزایای تولیدات گیم که با هدف آموزش و کنترل احساسات اعضای خانواده ساخته می شود با خبر باشند.
اسدی، پیشگیری و درمان اعتیاد با بهره گیری از بازی های رایانه ای را از دیگر مزایای شیوه "بازی درمانی" عنوان کرد و توضیح داد: در این زمینه محققان درمان بازی تحقیقاتی را انجام داده اند که نتایج قابل قبولی کسب کرده است.
مسوول فناوریهای نوین آموزش سلامت دروزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دهه آینده ما شاهد افزایش سن جامعه و به تعبیری پیری روبه رو خواهیم بود، افزود: دغدغه اصلی ما پیشگیری از بیماری آلزایمر در بین سالمندان است که در این جهت بازی های رایانه ای فکری می تواند نقش آفرین باشد.
مشاور دفترآموزش سلامت بر لزوم برگزاری کنفرانس بازی درمانی با هدف حساس سازی گروه پزشکان به درمان بازی تاکید کرد و گفت: حضور پزشکان در کنفرانس بازی درمانی سبب می شود تا آنها با درمان از طریق بازی آشنا شوند و بیماران را غیر مستقیم درمان کنند.
نخستین نشست تخصصی کارگروه مشترک بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دفتر آموزش سلامت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور امیرحسین اسدی مشاور دفترآموزش سلامت، دکتر محمدحسین رضوانی مشاور مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، و جمعی از محققان در حوزه بازی درمانی برگزار شد.
این جلسه به موضوع امکان سنجی برای برپایی سمینار"بازی درمانی" با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای که قرار است در بهمن سال جاری در دانشگاه تهران برگزار شود اختصاص داشت./ح