بحث ناپاكي فوتبال ايران مربوط به ديروز و امروز نيست بلكه حكايت ديرينه اي دارد، حكايتي تلخ و آزاردهنده كه باعث افت فاحش فوتبال كشورمان شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، فوتبال پاك در سال هاي اخير مدام از سوي اهالي فوتبال سر داده شده اما اين مسئله همواره در حد يك شعار باقي مانده و هرگز اراده محكمي براي مبارزه با ناپاكي در اين رشته جذاب و پرطرفدار ديده نشده است، همواره شاهد بوده ايم كه عده اي شعار فوتبال پاك را سر داده اند اما چه كسي است كه نداند فوتبال ما ناپاك است و درگير معضلات ريز و درشتي است كه دست هاي پشت پرده برايش ايجاد كرده اند، مشكلات فوتبال ما به واسطه فعاليت عده اي زياده خواه به حدي رسيده كه از كنترل خارج شده و البته باعث نزول وحشتناك فوتبال ايران در رده ملي و باشگاهي شده است.

دستهاي آلوده بلايي بر سر فوتبال اين مملكت آورده اند كه امروز به واسطه افت وحشتناكي كه داشته ايم مقابل لبنان شكست مي خوريم، لبنان كه در آرزوي زدن يك گل به تيم ملي ايران بود امروز مي تواند ما را شكست دهد و 3 امتياز بسيار حساس را از تيم ملي ما بگيرد، واقعا فوتبال ما بايد به كجا برسد و چه بلايي سرش بيايد كه مسئولان فكري اساسي كرده و راهكار درستي را براي خروج از اين ورطه وحشتناك اتخاذ كنند؟ ديگر كدام مصيبت مانده كه بر سرمان نازل شود تا به فكر ساختن فوتبال اين مرز و بوم باشيم؟ شايد دوستان منتظر شكست تيم ملي مقابل يمن و مالديو هستند تا عمق فاجعه را به درستي درك كنند اما اگر واقعيت را آنگونه كه هست ببينيم فوتبال ايران در حال حاضر هيچ نشاني از گذشته اش ندارد و به تيمي معمولي در سطح آسيا تبديل شده است كه توان مقابله با لبنان را هم ندارد.

ادامه روند موجود بدون ترديد آينده بسيار وحشتناكي را براي فوتبال ايران رقم خواهد زد چرا كه به جاي پرداختن به كارهاي زيربنايي و پرورش استعدادها، فوتبال ما درگير دلالي و مسائل پشت پرده شده و ديگر فرصتي براي پرداختن به كارهاي اصولي و ساختن آينده ندارد، در چنين فضاي سنگين و خشني تنها چاره خروج از منجلابي كه در آن گرفتار شده ايم پاكسازي فوتبال به معني واقعي كلمه است چرا كه تا فضاي فوتبال كشورمان پاك نشود و دست دلالان زالو صفت از آن كوتاه نشود هرگز نمي توانيم آينده اي روشن بسازيم.

فضاي فوتبال ايران آلوده است اما افرادي هستند كه حاضرند به پاكسازي آن كمك كنند.

حيدر شكور و مرتضي كريمي در رسانه ملي اعلام كردند كه در اين رابطه حرف هاي زيادي براي گفتن دارند، حتي كريمي اعلام كرد كه حاضر است در مراجع قضايي اتفاقات زشت فوتبال كشورمان را به زبان بياورد تا به پاكسازي فضاي اين رشته كمك كند اما آيا مسئولان هم عزم و اراده لازم را براي پاكسازي فضاي فوتبال دارند؟ آيا آنها پيگير مشكلات و معضلات فوتبال كشورمان هستند و از امثال شكور و كريمي كمك خواهند گرفت تا دست زياده خواهان و دلالان را از فوتبال كوتاه كنند و اجازه بدهند اين رشته جذاب و پرطرفدار نفس بكشد؟

شرايط فوتبال ايران بسيار بغرنج و نااميد كننده است چرا كه ديگر از پس تيم هاي درجه 2 و 3 آسيا هم برنمي آييم و مقابل لبنان هم شكست مي خوريم، تيم هايي كه در گذشته تلاش مي كردند با نتيجه اي آبرومندانه مقابل ما ببازند به دليل ضعف شديد و افت فاحش فوتبال ايران، امروز تيم ملي كشورمان را شكست مي دهند تا عمق فاجعه احساس شود.

فوتبال ايران براي رسيدن به جايگاهي مطلوب نياز به يك سونامي دارد، اين فوتبال تا روزي كه تصميم نگيرد اصولي و حرفه اي جلو برود پيشرفت كه نخواهد كرد هيچ، بلكه هر روز ضعيف تر و كم رمق تر خواهد شد و كار به جايي خواهد كشيد كه حريف يمن و ميانمار هم نشويم.

آنهايي كه دلشان به حال فوتبال مي سوزد بايد پاكسازي اين رشته را شروع كنند و دست هاي آلوده را از اين رشته كوتاه كنند و فوتبال ايران به شدت ضعيف شده و ديگر جاي درنگ نيست چرا كه در سراشيبي سقوط قرار گرفته ايم و شرايط هر روز بدتر مي شود، در اين فوتبال اگر شفاف سازي شود و تمام مشكلات و معضلات بدون تعارف گفته شود مطمئنا به نتيجه خواهيم رسيد، اما اگر قرار باشد پاكسازي فوتبال همچنان يك شعار باشد و مسئولان از اين شعار نخ نما شده استفاده ابزاري كنند به قهقرا خواهيم رفت.

شك نكنيد كه ادامه روند موجود روزهاي بسيار اسفناكي را براي فوتبال ما به ارمغان خواهد آورد پس از همين امروز پاكسازي واقعي فوتبال ايران را شروع كنيد./آق
برچسب ها: فوتبال ، شعار ، ناپاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار