بیماری آرنج تنیس‌باز (Tennis elbow) بیماری ای است که در اثر درد در خارج آرنج بوجود می آید. اغلب بعد از استفاده بیش از حد از عضلات و تاندون های ساعد دست، این درد بوجود می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، همانطور که از نامش پیداست، این بیماری در برخی مواقع با بازی تنیس ایجاد می شود ، در این بیماری، درد در قسمت خارجی استخوان آرنج به نام Lateral Epicondylitis به وجود می آید.

 اگر درد در قسمت داخلی آرنج به وجود آید، به نام بیماری آرنج گلف باز خوانده می شود (تصویر پایین )عضلات ساعد دست توسط تاندون ها به استخوان آرنج وصل می شوند.

هنگامی که شخص مبتلا به آرنج تنیس باز شود، یک و یا چند تاندون آرنج دردناک می شوند.

حرکات چرخشی مانند: چرخاندن دستگیره درب و یا باز کردن درب شیشه مربا، باعث درد آرنج می شود.

علل بیماری چیست و چگونه به وجود می آید ؟ این بیماری در اثر پارگی عضلات ساعد بوجود می آید. به علت استفاده بیش از حد از عضلات و یا آسیب های جزئی، عضلات ساعد پاره می شوند.

این گزارش حاکی از آن است که ، استفاده مکرر از عضلاتی که مچ دست را نگه می دارند، می تواند به تاندون های بازو و آرنج آسیب وارد کند و باعث پارگی کوچکی در آنها شود. این پارگی موجب می شود که برآمدگی خارج آرنج، دچار درد شود. اگر درد در قسمت خارجی آرنج دست دیده شود به نام بیماری آرنج تنیس باز و اگر درد در قسمت داخلی آرنج بروز کند به نام بیماری آرنج گلف باز خوانده می شود./س

برچسب ها: درد ، پشت آرنج ، تنیس باز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.