رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، راه اندازی مرکز مبادلات ارزی در صورتی کارآمد خواهد بود که امکان گشایش و تبادلات ارزی بین ایران و کشورهای دیگر موجود باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیوان کاشفی گفت: هنوز زمان برای ارزیابی نحوه فعالیت این مرکز زود است و نحوه فعالیت آن بستگی به شرایط ارزی و اقتصادی کشور دارد.

وی ادامه داد: راه اندازی این مرکز در صورتی که امکان تبادل ارز از طریق سیتم بانکی کشور وجود داشته باشد عملی مثبت است و هزینه تبادل ارزی از طریق صرافی ها را کاهش می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به ارائه ارز با نرخ دو درصد زیر قیمت بازار در این مرکز، افزود: این امر زمینه ساز جذب تاجران و بازرگانان است و به علاوه ضریب اطمینان بیشتری برای تبادلات ارزی در این مرکز وجود خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در شرایط فعلی که به دلیل تحریم ها امکان تبادل ارز بین ایران و برخی کشورها وجو ندارد فعالیت این مرکز تا حدودی با چالش مواجه خواهد شد.

کاشفی اظهار داشت: در زمانیکه بازار ارز ملتهب و نوسانات آن بالا است، تعیین میانگین نرخ ارز و ارائه آن با نرخ دو درصد کمتر غیر عملی خواهد شد.

وی معتقد است آغاز به کار این مرکز تاثیری روی چند نرخی شدن ارز نخواهد داشت و بهای ارز برای کالاهای درجه سه، چهار و پنج با نرخ آزاد آن تفاوت چندانی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از راه اندازی مرکز مبادلات ارزی به عنوان یک حرکت استراتژیک یاد کرد که امکان رانت خواری و سوءاستفاده از ارز را کاهش می دهد./س
برچسب ها: کرمانشاه ، ارز ، مبادلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.