یک اختلال روانی است که طی آن بیمار علیرغم گرسنگی ، از خوردن غذا به حد کافی امتناع می کند و به صورتی وزن کم می کند که لاغر و نحیف می شود .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، بی اشتهایی عصبی معمولا به دنبال رژیم گرفتن عادی برای کاهش وزن آغاز می شود در این رابطه فرد بیمار بسیار کم غذا می خورد و همچنین دریافت ذهنی وتصور فرد از بدن خود دچار اشکال می شود ، به طوری که علیرغم لاغری زیاد فرد فکر می کند که هنوز چاق است .

کاهش وزن به میازن حداقل 15 درصد وزن بدن بدون داشتن سابقه ی بیماری جسمانی ( چاقی و لاغری ) از جمله علائم شایع بیماری است .

گفتنی است که علت بروز بیماری ناشناخته است اما تعارضات خانوادگی ، ترس مرض گونه از وزن ، فراگیر شدن لاغری بعنوان مد روز میتواند جزء علل احتمالی بی اشتهایی عصبی باشد در این رابطه سابقه ی اضافه وزن ، استرس روانی ، شخصیت وسواسی و تکامل طلب و دارا بودن مشاغل خاص می تواند بروز بیماری را تشدید کند .

این گزارش حاکی از آن است که ، دارا بودن الگوی مناسب غذا خوردن و تغییر رفتار می تواند در درمان بیماری مثمر ثمر باشد همچنین جهت درمان بهتر است بیمار یک رژیم غذایی تنظیم شده داشته باشد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.