شايعه‌ها گاهي اوقات آنچنان هوش و حواس‌ها رامي‌برد که خيلي زود دهان به دهان گشته و گاهي واقعي به نظر مي‌رسند...

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از مدتها قبل گروهي با استفاده از ترفندهاي رايانه‌اي، ايميلي به مشترکان ايراني فرستاند که در آن به کشف بزرگترين مار جهان در سد کرج اشاره شده بود عکس‌ها نشان مي‌داد که اين مار غول پيکر را روي تريلر ارتش گذاشته شده و در حال جابه جايي آن هستند نوشته  شايعه پردازان نشان مي‌داد سعي دارند کشف چنين ماري در سد کرج را واقعي جلوه دهند.
براساس  اين گزارش کساني که اين شايعه را ساخته و پرداخته‌اند عکس‌هاي مار غول پيگر را دست کاري کرده‌اند به گونه‌اي که اگر عکس‌هاي واقعي را انتشار مي‌دادند همه پي مي‌بردند که اين مار واقعي نيست.
امان قرايي مقدم جامعه شناس در خصوص علل شايعه سازي معتقد است: يکي از مخرب ترين عواملي که افکار عمومي جامعه را به خطر مي‌اندازد و مورد هجمه قرار مي‌دهد، شايعه است اين شايعه پراکني در بدنه جامعه اثرات سياسي،‌اقتصادي، فرهنگي و حتي رواني بالايي مي‌گذارد و به اصطلاح عامه باعث تخريب جامعه مي شود.
وي گفت: شايعه پراکنان به طور معمول از سر بيکاري دست به اين مکر نمي زنند چرا که هيچ بيمار روحي انگيزه شا يعه ندارد و مي‌شود نتيجه گرفت که اين سخن پراکني‌هاي بيهوده با يک برنامه از پيش تعيين شده و با هدفي خاص در بين مردم انجام مي‌شود شايعه پراکنان از قديم مانند موريانه عمل کرده‌اند و به تدريج باعث نابودي هدفشان شده‌اند.
گفتني است، شايد يک تفريح و سرگرمي کليد اين شايعه را دامن زده است البته بارها و بارها در ايران و حتي کشورها ي ديگر شايعه‌هاي عجيب و غريب به گوش مي‌رسد که برخي به اعتقادات و خرافات اقشار جامعه بر مي‌گردد شايعه مار غول پيگر ايران اگرچه با ديدن تصاوير واقعي به نظر مي‌رسد ؛ اما پايه و اساسي ندارد و بازيگران اين شايعه توانستند با دروغي بزرگ افکار ديگران را به بازي بگيرند./ل
گزارش از هراتيان
برچسب ها: مار ، غول ، پیکر ، سد ، کرج ، شایعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار