غرب از جنگ بيش از بيست و دو هزار نفر از نوادگان آل سعود بر سر قدرت در عربستان و به خطر افتادن امنيت صدور نفت به آمريکا و غرب نگران است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سوريه ،  آل سعود به جلو فرارمي‌کند و مطبوعات و رسانه‌هاي غربي پيش بيني مي کنند که اوضاع در شيخ نشين فرسوده وهابي در عربستان به علت پيري و عقب ماندگي فکري متشنج شود .
آنها همچنين پيش بيني مي کنند جنگ شديدي بر سر قدرت در خواهد گرفت زيرا بيش از بيست و دو هزار شاهزاده سعودي به قدرت چشم دوخته اند.
غربيها به ويژه آمريکا درباره آينده اين شيخ نشين نگرانند به خصوص آنکه عربستان سعودي بازوي توانمند غرب در تخريب و ويرانگري و تجزيه در منطقه است.
شواهد حاکي از آن است که اوضاع در عربستان پس از "عبدالله بن عبدالعزيز" پادشاه بيمار اين کشور به سوي جنگ بر سر قدرت به پيش مي رود و بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات نيز براي سرنگوي عموي وليعهدش يعني سلمان بن عبد العزيز آماده مي شود.
مطبوعات غرب معتقدند ناامني در عربستان به عنوان نخستين صادر کننده نفت براي واشنگتن و غرب و برخي رژيمهاي خاورميانه معاني زيادي دارد.
سايمون هندرسون نويسنده انگليسي در مقاله اي نوشت بيماري سران عربستان سعودي که سن بيشتر آنان از هشتاد فراتر مي رود بر دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا واجب مي کند که اوضاع را در عربستان که همواره زير پرچم سياستهاي واشنگتن عمل کرده است زير نظر داشته باشد.
عربستان در حمايت از افراد مسلح در سوريه با پول و سلاح نقش اساسي ايفا مي کند و افراد تروريست را براي جنگ در اين کشور جذب مي کند.
علاوه بر اينکه آل سعود همواره براي پر کردن بازار نفت با افزايش توليد به درخواست آمريکايي ها آمادگي داشته است همچنانکه هم اکنون عربستان کاهش توليد ناشي از تحريمهاي نفتي عليه ايران را براي خدمت به واشنگتن جبران مي کند.
نشريه آمريکايي تايم نيز نوشت تنشها و اختلافات بين اعضاي خانواده حاکم در عربستان ، شاخصه مرحله آينده در اين کشور خواهد بود زيرا بيشتر سران قدرت در عربستان پير و فرتوت شده اند و استخوانهاي مصنوعي در بدنشان قرار داده مي شود يا آنکه ويلچرنشين شده اند اين در حالي است که بيش از نيمي از مردم آن زير هجده سال هستند.
تايم نوشت آنچه باعث نگراني است آن است که بيش از بيست و دو هزار از نوادگان خانواده سلطنتي به طور ارثي به سمتها و قدرتها در حکومت چشم دوخته اند و همين باعث بروز چند دستگي هاي گسترده در اين خانواده منجر مي شود و زمينه را براي بحران بي ثباتي طولاني مدت فراهم مي کند.
مهمترين موضوع براي غربيها نيز حفظ ارتباط نوادگان مزدوران استعمار ، با غرب است.
اما مردم عربستان  با آمدن مزدور ديگري مخالفند به همين سبب دست به انقلاب زده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار