نمایندگان مجالس ایران و اندونزی اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص) را محکوم کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران "احمد نظیر شهاب" رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران که در رأس هیأتی از اعضای این گروه در تهران به سر می‌برد، عصر دیروز(دوشنبه)  با علاءالدين بروجردي رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در این ملاقات با اشاره به اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در آمریکا، نشان‌دهنده عمق دشمنی موجود در جهان غرب نسبت به اسلام است و سران کشورهای غربی باید با محکوم‌کردن این اهانت عوامل آن را به اشد مجازات برسانند.

وی با تشریح آخرین تحولات سوریه گفت: 20 ماه تلاش کشورهایی که سعی کردند ساختار سیاسی سوریه را تغییر دهند با شکست مواجه شده است و امروز همه این کشورها معتقدند بحران سوریه باید از طریق سیاسی حل شود .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات ایران و اندونزی گفت: دو کشور از ظرفیت و فرصت فراوانی برای تقویت همکاری‌ها برخوردارند.

وی همکاری مجالس ایران و اندونزی را بخش مهمی از روابط طرفین خواند.

در این دیدار "احمد نظیر شهاب" رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران نیز با محکوم‌کردن اهانت اخیر به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص)گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در بیانیه‌ای مشترک این اقدام را محکوم خواهند کرد.

وی افزود: مردم مسلمان اندونزی و رهبران این کشور انتشار فیلم موهن اخیر علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را به شدت محکوم می‌کنند.

وی تقویت مناسبات دوستانه با ایران در زمینه‌های مختلف را از اصول سیاست خارجی کشورش خواند و افزود: روابط دو کشور همواره مناسباتی برادرانه و رو به رشد بوده است و خواهد بود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار