با خوردن سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود همچنین سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شده و تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است.

سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی است و  انواع بسیار متفاوتی است.

افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند ،اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است و مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن

سیب سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر (سلولز گیاهی) می‌باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در میوه‌ی سیب بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است.

بر اساس این گزارش خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون می‌شود .برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها شده و مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.

اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند.

جویدن سیب، عضلات فک را قوی‌تر و آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه‌ای ساده و طبیعی محسوب شده واز بروز بیماری نقرس و درد مفاصل پیشگیری می‌کند.

به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید است.

دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد./س

برچسب ها: سیب ، سلامتی ، شادابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.