هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا دوشنبه شب در هتلي در نيويورک با محمد مرسي رئيس جمهور جديد و اسلام خواه مصر ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، در اين ديدار مرسي به سبب واکنش کند خود به اعتراضاتي که سبب تخريب سفارت آمريکا و پايين کشيدن پرچم آمريکا از سر در سفارت اين کشور در قاهره شد، مورد انتقاد قرار گرفت اما اين مقام تأکيد کرد مقامات آمريکايي از زماني که دولت مصر به آنها اطمينان داده است از حمايت دولت مصر در اين زمينه اطمينان دارند.

اين مقام همچنين گفت در اين ديدار مرسي نيز به کلينتون اطمينان داد که حفاظت از سفارت آمريکا در قاهره وظيفه مصر است.

پس از اعتراضات ضد آمريکايي در مصر باراک اوباما از مصر به سبب عدم کنترل اوضاع در اين کشور انتقاد کرد. اوباما در مصاحبه با شبکه اسپانيايي زبان تالموندو گفت: فکر نمي کنم که ما به آنها به چشم هم پيمان نگاه کنيم اما آنها را دشمن نيز نمي دانيم.
 
يک مقام آمريکايي گفت ماهيت روابط مصر و آمريکا در ديدار کلينتون و مرسي مطرح نبود. او همچنين گفت مقامات دو کشور مي دانند که روابط قاهره و واشنگتن همانند قبل از دوازده روز پيش نيست.

کلينتون و مرسي همچنين درباره بهبود شرايط امنيتي در شبه جزيره سينا در نزديکي سرزمين هاي اشغالي و کمک به اقتصاد مصر نيز گفتگو کردند. اين مقام آمريکايي گفت کلينتون در اين ديدار همچنين بر لزوم تقويت ارتباطات مصر با اسرائيل تأکيد کرد.
برچسب ها: کلینتون ، مرسی ، دیدار ، نیویورک ، morsi ، clinton
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار