تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های علم و وحدت جهان اسلام در دیدار معاون آموزشی وزیر علوم و رئیس دانشگاه بغداد محقق شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ حسین نادری منش، معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دیدار با موسی جواد الموسوی رئیس دانشگاه بغداد با اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام فشارها و تحریم ها علیه کشورمان به موضوع فیلم توهین آمیز اسرائیلی امریکایی علیه پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز و با توجه به توطئه کشورهای غربی علیه کشورهای اسلامی، وحدت جهان اسلام و گسترش همکاری ها در تمام زمینه ها به ویژه همکاری های علمی و دانشگاهی  ضرورتی اجتناب ناپذیر است.


وی افزود: رشد علمی کشور در این مدت 24 برابر بوده و ایران توانسته است در رشته ها و تخصص های جدید علمی و فناوری رتبه های بسیار عالی را از آن خود کند.

نادری منش به مشترکات فراوان میان دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مشترکات فراوان میان دو کشور ایران و عراق و رابطه دیرینه این دو ملت امروزه بر گسترش همکاری های دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و طرح های مشترک پژوهشی و فناوری تاکید خواهیم داشت.

موسوی، رئیس دانشگاه بغداد نیز افزود: ما به عنوان یک کشور اسلامی پیشرفت ایران را مایه افتخار خود می دانیم و خواهان توسعه و تعمیق روابط دانشگاهی و علمی و پژوهشی با جمهوری اسلامی ایران هستیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار