به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بوستان پردیسان، یکی از بوستان های بزرگ پایتخت که چند وقتی است سوژه داغ خبرنگاران است.
جریانات فروش این اکوپارک از یک سو و تمایل مردم به استفاده از این بوستان از سوی دیگر از جمله مسائلی بود که این روزها به آن پرداخته شد این بوستان از چهارطرف توسط بزرگراه های معروف پایتخت همچون بزرگراه همت، حکیم، شخی فضل الله وحتی بزرگراه یادگار اما احاطه شده و تنها یکی از خطوط حمل و نقل عمومی به نام خط شریعتی، پارک چیتگر از جلوی پارک پردیسان عبور می کند و مابقی شهروندان بایستی برای استفاده از این اکوپارک از خودروهای شخصی استفاده کنند.
امکانات این بوستان مثل حوزه تنوع زیستی، حوزه آب، باغ وحش باعث شده تا روزانه شهروندان زیادی برای تفریح، گردش و مشاهده حیوانات زنده و همین طور حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده به این بوستان مراجعه کنند.
اما به راستی چرا برای رفت و امد به این بوستان که از جمله بوستان های مشهور پایتخت است وسایل حمل ونقل عمومی وجود ندادر؟!
تشکری هاشمی در این باره می گوید: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست تقاضایی برای ایجاد مسیر اختصاصی نداشته و تا این لحظه تمایل شهروندان برای ایجاد خطوط مختلف از سطح شهر به پارک پردیسان نبوده است که شهرداری تهران به صورت جدی ورود پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه تقاضای شهروندان برای اختصاص وسایل حمل و نقل عمومی به بوستان پردیسان برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است یادآور شد: به زودی با عبور خط 7مترو تهران دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی برای شهروندان فراهم می شود، علاوه بر این موضوع در حال بررسی عبور بی آر تی از بزرگراه همت هستیم که در صورت حصول نتیجه مطلوب، راه اندازی آن امکان پذیر است.
بوستان پردیسان تمامی روزهای هفته علی الخصوص روزهای پنج شنبه و جمعه پذیرای تعداد زیادی از شهروندان است و پارکینگ های بوستان و حتی حاشیه بزرگراه ها پذیرای خودروهای شخصی آنان است، اگر پای وسایل حمل و نقل عمومی به این محدوده باز شود، شهروندان راحت تر به بوستان پردیسان قدم می گذارند./ف
گزارش از سمیه زرچینی