دیدار هیئت پارلمانی کشور اندونزی با قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر امروز در سالن همایش های این وزارت خانه صورت گرفت.

 به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل،  عصر امروز 3 مهر ماه 91  هیئت پارلمانی کشور اندونزی  که 14 نفر بودند با روسا و قائم مقام وزیر علوم  تحقیقات و فناوری  ملاقات و در خصوص مباحث علمی و تبادل دانشجو و استاد به گفتگو پرداختند.
ارسلان قربانی قائم مقام  وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این جلسه طی سخنرانی گفت: با توجه به روابط نزدیکی که بین کشور اندونزی و ایران وجود دارد امیدواریم که بتوانیم روابط علمی و فناوری را تحكيم بخشیم.
 وی افزود:  ایران و اندونزی دو کشور اسلامی بزرگ هستند که نقش بزرگی در پیشرفت های علمی منطقه به عنوان کشور های اسلامی دارند.
 قربانی تصریح کرد: در راستای گسترش  و نهادینه کردن مباحث علمی و فناوری  کشور ما حدود 5 سال پیش کمیته مشترک تشکیل داده که تاکنون 2 بار جلسات ملاقاتی در ایران و یکبار در اندونزی  برگزار شده است.
 قربانی خاطر نشان کرد: چهارمین نشست بین ایران و اندونزی در سال 2013 در جاکارتا تشکیل می شود
 
** تاسیس  شبکه علمی آموزشی  از اولویت های ایران است
 
 قربانی در ادامه گفت: در بخش بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اولویت برنامه های خود را با کشور های اسلامی از جمله اندونزی می داند.
 وی به رتبه علمی ایران در سطح  منطقه و در جهان اشاره کرد و افزود: ایران در سال 2011  رتبه اول را در تولید علم منطقه خاورمیانه به دست آورد چنانچه توانسته رتبه 16 جهان بر اساس اعلام مرکز استنادی جهان را به دست آورد.
 قربانی تصریح کرد:  ما این پیشرفتها را متعلق به جهان اسلام  می دانیم  و استراتژی مابقی  دیپلماسی علمی و فناوری با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی است.
 وی اظهار داشت:  یکی دیگر از الویت های ما تاسیس شبکه علمی آموزشی با همکاری کشور های  همسایه و مسلمان و سازمان های منطقه ای است  و در حال حاضر  افتخار می کنیم که میزبان شبکه پارکهای علم و فناوری در کشور های اسلامی، شبکه دانشگاه های مجازی و شبکه  کشورهای اسلامی در زمینه نانو هستیم.
 قربانی خاطر نشان کرد: مرکز منطقه ای انتقال علم و فناوری  کشور های اقیانوس هند در سه سال قبل تاسیس شده که  کشور اندونزی نیز عضو آن است و ما آ‌مادگی داریم که این شبکه را با همکاری  اندونزی گسترش دهیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.