معاون آموزش و پرورش متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد یا آموزش از راه دور مدارس بزرگسالان ممنوع است.


ابراهیم سحرخیز درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: دانش آموزان سال سوم متوسطه را گذرانده اند و وارد پیش دانشگاهی می شوند درسال اول نمی توانند به صورت داوطلب آزاد یا به صورت آموزش از راه دور و مهمی بزرگسالان ثبت نام کند.
وی با اشاره به این که این موصبه سال قبل شورای عالی آموزش و پرورش بود که امسال مجددا جهت تأکید و اطلاع رسانی مطلوب تر بخشنامه ای به ادارات کل سراسر کشور ارسال کردیم اظهار داشت: دانش آموزان موظف اند درسال اول در دوره روزانه ثبت نام کرده در غیر این صورت از صدور مدرک تصمیمی و برگزاری امکان آنها برابر قانون معذوریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش دانشگاهی ها موظف اند در هفته 24 ساعت معادل 24 واحد درسی در مدارس حضور یابند.
وی با اشاره به این که اطلاع داده شده در شهر تهران گروهی از دانش آموزان با تصور این که می توانند به صورت داوطلب آزاد ثبت نام کنند اقدام به این امر نودند اظهار داشت: مراکزی که اقدام به ثبت نام کرده اند مغایر با قوانین آموزش و پرورش عمل کرده خلاف قانون عملکرده و با آن ها برخورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پیش دانشگاهی موظف که درسال اول در دوره روزانه ثبت نام کنند و درصورت نگذراندن برخی از واحد در سال دوم مخیرند در آموزشگاه آزاد، مدارس بزرگسالان، و به صورت نیمه حضوری و آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
با سلام من مدرک فوق دیپلم در رشته مکانیک خودرو رو گرفتم اگر الان بخواهم مدرک پیش دانشگاهی ریاضی رو بگیرم ایامیتونم بگیرم؟ به صورت داوطلب ازاد؟


ممنون میشم راهنمایی کنین خیلی مهمه برام
آخرین اخبار