رئيس كميسيون عمران گفت:‌ نيازمند ايجاد بزرگراه‌ها و آزاد‌ راه‌های امن و مطابق با نيازها و تكنولوژي روز در كشور هستيم.

علي‌اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به كاهش سوانح و تلفات رانندگي در سال‌هاي اخير گفت:‌ علي‌رغم كاهش تصادفات و سوانح رانندگي در سالهاي اخير گفت‌: علي‌رغم كاهش تصادفات و سوانح رانندگي همچنان نيازمند ايجاد جاده بزرگراه‌ها و آزادراه‌هاي امن و مطابق با نياز‌ها و تكنولوژي روز هستيم.

وي با اشاره به اينكه اعتبارات در بخش حمل و نقل افزايش يافته است، تصريح كرد: مصوبه مجلس در مورد قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت اين است كه بتوانيم سالانه 10 هزار ميليارد تومان تزريق، و جاده‌ها و سيستم‌ حمل و نقل را با توجه به حجم زياد خودروها مناسب‌سازي كنيم.

رئيس كميسيون عمران با بيان اينكه عامل تصادفات جاده‌ها به ساير عوامل نيز وابسته است گفت:‌ آموزش رانندگان و ايمني خودروها از ديگر عوامل تلفات در تصادفات است كه بايد به صورت همه جانبه نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام شود تا جان هم‌ميهنان در خطر نباشد.

وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ براي توسعه زيرساخت‌هاي راه كشور بايد اعتبارات افزايش يابد و با توجه به اينكه هر ساله بيش از 1.5 ميليون ماشين شماره‌گذاري مي‌شود، بايد بزرگراه‌ها و جاده‌هاي بيشتري تامين شود.


انتهاي پيام/

پ2

برچسب ها: راه ، تصادف ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار