عضو کميسيون صنايع و معادن گفت: بزرگترين مشکل کارخانه‌هاي خودروسازي داخلي عدم برقراري ارتباط ميان علم و صنعت و محروم ماندن از تکنولوژي و فناوري روز است.

داريوش اسماعيلي عضو کميسيون صنايع و معادن در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه کيفيت پايين خودروي داخلي يکي از عوامل تصادفات جاده‌اي است، گفت: يکي از مهم‌ترين مباحث، ايمني خودروهاست که همواره از خودروسازها خواسته شده تا ايمني محصولات خود را افزايش دهند و حداقل‌هايي را رعايت كرده و فناوري محصولات را بالا ببرند.

وي با اشاره به ضرورت تجهيز کيسه هوا در محصولات داخلي افزود: کيسه هوا نقش موثري در کاهش تلفات حوادث رانندگي دارد ولي علي رغم پيگيري‌هاي زياد همچنان خودروهاي داخلي از مزيت برخوردار نيستند.

اين عضو کميسيون صنايع با بيان اينکه متاسفانه در كشور ارتباط مطلوبي ميان صنعت و دانشگاه برقرار نيست، گفت: بزرگترين مشکل صنايع خودروسازي نيز عدم برقراري ارتباط ميان علم و صنعت است که خودروها را از تکنولوژي‌هاي پيشرفته ايمني و رفاهي محروم ساختند.

وي افزود: کميته‌اي براي ارتباط ميان صنعت و دانشگاه در مجلس تشکيبل شده است تا بتوان از اين طريق راه توسعه و پيشرفت صنعت کشور را هموار کرد.

اسماعيلي خاطر نشان کرد: خودروسازها در مواقع نياز بعنوان يک شرکت سهامي از مجلس و دولت کمک‌هاي لازم را دريافت کرده‌اند و انتظار ما  از آنان، توجه به ارتقاء کيفيت محصولاتشان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خودرو ، فناوری ، راهها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار