رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين از کشف 2 هزار و 620 کيلوگرم انواع مواد مخدر در نيمه نخست سال جاري خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ قاسم غياثوند با تشريح راهبرد فعاليت پليس مبارزه با مواد مخدر بيان داشت: در راستاي تدابير نظام جمهوري اسلامي ايران در برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر چهار کميته براي برخورد تشکيل شده است که همه دستگاه هاي دولتي و تشکل هاي غيردولتي فعاليت خود را بر اساس اين کميته ها تنظيم مي کنند.
وي ادامه داد: در کميته « پيشگيري فرهنگ سازي و تربيت»، آگاه سازي آحاد جامعه نسبت به آثار زيانبار سوء مصرف مواد مخدر سنتي و صنعتي برنامه ريزي شده که در استان قزوين اين مسئوليت بر عهده مسئولان سياسي و ساير دستگاه ها است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين افزود: کميته مبارزه با مواد مخدر در استان با مسئوليت نيروي انتظامي فعاليت دارد که در اين راستا براساس تدابير و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و قوانين مصوب مجلس در جهت مأموريت هاي خود به مبارزه با سوداگران مرگ اقدام مي نمايد.
سرهنگ غياثوند در تشريح عملکرد پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين عنوان کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون طي عمليات هاي مختلف و مشترک با ساير استان ها مقدار دو تن و 620 کيلو و 68 گرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 171 درصد رشد داشته است.
وي اضافه کرد: از اين ميزان مواد، 42 کيلو و 846 گرم هروئين، يک کيلو و 859 گرم کراک، 669 کيلو ترياک، يک تن و 154 کيلو و 350 گرم حشيش، 34 کيلو و 950 گرم شيشه و مقاديري نيز ساير مواد مخدر بوده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوين گفت: طي اين مدت دو هزار و 214 نفر اعم از قاچاقچي، توزيع کننده ونگهدارنده مواد دستگير شدند که در مجموع اين دستگيري ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزايش داشته است همچنين 18 باند مواد مخدرشناسايي، متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند.
سرهنگ غياثوند ادامه داد: کميته ديگر حقوقي و قضايي است که رياست آن بر عهده دادستان محترم عمومي و انقلاب بوده که در اين راستا از ابتداي سال جاري تاکنون 9 نفر از سرکرده هاي باند هاي قاچاق در استان حکم اعدامشان صادر و اجرا شده است.
وي افزود: کميته درمان نيز به رياست دانشگاه علوم پزشکي، افراد آسيب ديده از مواد مخدر را مورد حمايت هاي درماني قرار مي دهد که در اين راستا 80 مرکز ترک اعتياد در سطح استان با صدور مجوز به افراد ذيصلاح مشغول به کار بوده و پليس نيز در همکاري با دانشگاه در سال جاري 167 کلاس آموزشي همگاني و تخصصي را در ادارت دولتي، مساجد، مدارس و دانشگاه ها به صورت چهره به چهره در خصوص تبيين سوء مصرف و آثار زيانبار مواد مخدر برگزار کرده است./ف
برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار