سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث آ؛ستان حضرت عبدالعظيم {ع} امسال همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع}در اين مراسم گفت:   سال تحصیلی جدید در حالی برگزار می شود که به دلیل اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص)، جهان اسلام در سوگ و ماتم است و طبیعی است که موج بیداری اسلامی امروز در جهان به تدریج به اوج رسیده و مواج تر خواهد شد و این کار سبب می شود که کار دشمنان اسلام پیچیده تر شود.
 
 
آیت الله محمد محمدی ری شهری افزود: امروز دشمنان اسلام توطئه ها را پیچیده تر می کنند و ما باید آماده تر باشیم و دانشگاه قرآن و حدیث نقش مهمی را باید در مبارزه با این توطئه ها ایفا کند.
 
وی درخصوص  دانشگاه قرآن و حدیث افزود: دروس قرآن و حدیث از درسهای بسیار نورانی و متعالی است و سبب می شود که شما هم از نورانیت بیشتری برخوردار شوید و این انتخاب بسیار ارزنده است و دروس این دانشگاه دو نور است، نور قرآن و نور اهل بیت که طبق روایات معصومین این دو از هم جدا نیستند.
 
محمدی ری شهری گفت: برای اینکه بتوانیم از این انتخاب نورانی و ارزنده استفاده کنیم، باید سعی کنیم بر نورانیت خود بیافزاییم تا تناسب روحی با قرآن و حدیث برقرار کنیم .
 
وی با اشاره به چگونگی برقرار کردن ارتباط و تناسب با قرآن و حدیث، گفت: در قدم اول سعی کنید همیشه با وضو باشید، چرا که وضو نور است و طهارت باطنی ایجاد می کند؛ دومین نکته این که مراقب زبان خود باشید مخصوصا در مورد مسایل سیاسی زبان را تحت کنترل خود بگیرید، کسانی که مواظب زبان خود هستند، این امر باعث نورانیت آنها می شود.
 
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع} خاطر نشان كرد: کسانی که بتوانند قبل از اذان صبح یا وقت خواب نافله شب بخوانند به راحتی می توانند تناسب روحی با قرآن و حدیث پیدا کنند و اگر آخرت و دنیا را می خواهید نماز شب بخوانید که ان شاالله با رعایت این سه نکته به راحتی با این رشته تناسب برقرار می کنید.
 
 
همچنين فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: امسال آغاز سال تحصیلی همزمان با هفته دفاع مقدس است و یاد شهیدان که ما میراث دار آنها هستیم را گرامی می داریم و امیدواریم این میراث گرانبها را تا ظهور امام زمان (عج) حفظ کنیم.
 
شايان ذكر است: دانشگاه علوم حدیث با پذیرش 330 دانشجوی جدید الورود نسبت به سال گذشته که 230 نفر بودند، رشد 31 درصدی داشته است. /ل

برچسب ها: تحصیل ، دانشگاه ، قرآن ، حد یث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار