مشهد/

عوارض جبران ناپذير پيروی از رژيم های لاغری غير اصولی

مدير گروه علوم وفنون نوين دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : پيروي از رژيم هاي لاغري غير اصولي عوارض جبران ناپذيري حتي تا حد مرگ را به دنبال دارد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دكتر مجبد غيور مبرهن با اشاره به عوارض ديگر اين رژيم ها اظهار داشت : از ديگر عوارض اين رژيم ها ابتلا به بيماري هاي روحي و رواني مختلف ، ناهماهنگي هورموني و ريزش موها است .

وي در ادامه با اشاره به اينكه تغيير شيوه زندگي موجب افزايش پديده چاقي در حدود 3 برابر در چند دهه اخير شده است تصريح كرد : عدم فعاليت بدني ، استفاده از غذاهاي پرچرب و استفاده از سيگار در برخي از موارد اين تغييرات است كه سبب رشد پديده چاقي شده است .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد چاقي را عامل موثر در ابتلا به بسياري از بيماري ها دانست و ادامه داد : يكي از اين بيماري ها سرطان است كه شانس به ابتلا به آن در افراد چاق بيشتر از افراد لاغر است .

غيور مبرهن با اشاره به ديگر بيماري هايي كه اضافه وزن افراد در آنها دخيل است خاطر نشان كرد : بيماري هاي قلبي و عروقي ، سكته هاي مغزي ، سندروم متابوليك از جمله اين بيماري ها هستند .

وي با يادآوري اينكه بافت هاي چربي در علم پزشكي نوين به نام غده هاي چربي شناخته مي شوند افزود : اين غدد چربي در بدن ترشحاتي دارند كه موجب اختلالات هورموني مي شوند و امكان دارد فرد را به ناباروري دچار كنند .

مدير گروه علوم وفنون نوين دانشکده پزشکي تاكيد كرد : همچنين پديده چاقي بدون در نظر گرفتن اين بيماري ها سبب به وجود آمدن عوارضي مانند كمر درد ، آرتروز و عوارض ديگري از اين قبيل مي شود .

استاديار دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارتباط با راه هاي پيشگيري از چاقي بيان كرد : مهمترين راه افزايش تحرك بدني است و اصلاح شيوه تغذيه است.

وي با اشاره به روش هاي از درمان چاقي در صورت ابتلا به اين پديده تاكيد كرد : بايد از رژيم هاي غذايي مناسب و اصولي كه به تدريج موجب گم شدن وزن بدن مي شوند زير نظر پزشك استفاده كرد . /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.