رئيس جمهور آمريکا قبل از خروج نظاميان اين کشور از عرق در سال 2010، از جلال طالباني همتاي عراقي خود خواسته بود ، سمت رياست جمهوري را به اياد علاوي رئيس فهرست العراقيه واگذار کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط؛ مقامات آمريکايي و عراقي در جريان  گفتگوهاي مفصلي که با آنها  در واشنگتن و بغداد صورت گرفته است ، از جزئيات تلاشهاي آمريکا   قبل از خروج  نظاميان اين کشور از عراق پرده برداشتند.

دولت باراک اوباما در آن زمان خواستار آن بود  اياد علاوي  سمت رياست جمهوري عراق را به دست بگيرد، زيرا مقامات آمريکايي معتقد بودند نوري المالکي نخست وزير عراق به طرز نگران کننده اي به  سمت و سوي ديکتاتوري پيش مي رود.

اين روزنامه با اشاره به تماس تلفني باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با جلال طالباني همتاي عراقي خود در چهارم نوامبر سال دو هزار و ده   تصريح کرد :  اوباما در آن تماس تلفني سعي  کرده بود طالباني را قانع کند پست رياست جمهوري را به علاوي وگذار کند.

در همين حال فؤاد معصوم رئيس فراکسيون ائتلاف کردستان در پارلمان عراق و  يکي از نزديکان طالباني با تاييد اين گونه  تماسهاي مقامات آمريکايي  ، تا کيد کرد « اينگونه پيشنهادهاي آمريکا  با نه تنها با  مخالفت کردها بلکه با  مخالفت  مقامات عراقي  نيز  رو به رو شد ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار